اخبار جهان

تفاوت کرونای انگلیسی با کرونای چینی در چیست؟

روزهای بروجرد- کرونای انگلیسی نوع جدید و جهش یافته ای از کرونا است که قدرت انتقال آن چندین برابر کرونای چینی است.

 ویروس کرونای انگلیسی قدرت چسبندگی بیشتری به سلولهای تنفسی پیدا کرده و از طرفی قدرت ورود این ویروس به سلولهای تنفسی هم افزایش پیدا کرده است. این دو سبب شده تا این ویروس از قدرت انتقال بالاتری برخوردار بوده و با سرعت بیشتری  منتشر شده و ایجاد بیماری کند.

کرونای چینی که در همه دنیا همه گیر شده، کمتر کودکان را درگیر می‌کرد و در صورت درگیری هم قدرت ایجاد علائم شدید را نداشت، اما ویروس کرونای انگلیسی قدرت بیماری زایی بیشتری در کودکان پیدا کرده است.

اهمیت کرونا ویروس جهش یافته و یا همان کرونای انگلیسی در قدرت سرایت آن است، سرایتی که می‌تواند دنیا را بیش از پیش تحت‌الشعاع خود قرار دهد، همان طور که این روزها بیش از خبرهای کرونایی شمار مبتلایان کرونای جهش یافته مورد توجه مجامع عمومی است و انگار ابتلای ۳۷ نفر به این ویروس در جنوب انگلیس به مراتب مهم‌تر از ابتلای روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به کووید ۱۹ معمولی است؛ ولی واقعاً دنیا تا به امروز چقدر در مورد کرونای انگلیسی یا همان جهش یافته می‌داند.

تفاوت‌های کرونای چینی و کرونای انگلیسی

آنچه تا به امروز اثبات شده قدرت سرایت پذیری بالای ویروس کرونا جهش یافته است، علیرضا جهانبخش متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص دیگر جنبه‌های ویروس کرونای جهش یافته می‌گوید: این ویروس با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی در بحث بیماری‌زایی و سرعت انتقال بیماری از خود بروز داده است و قدرت چسبندگی بیشتری به سلول‌های تنفسی پیدا کرده و از طرفی قدرت ورود این ویروس به سلول‌های تنفسی هم افزایش پیدا کرده است.

جهانبخش ادامه می‌دهد: تغییرات صورت گرفته در ویروس کرونا موجب شده تا بیماری‌زایی این نوع ویروس جدید در کودکان بیشتر باشد در حالی که کرونای فعلی که در همه دنیا همه گیر شده، کمتر کودکان را درگیر می‌کرد و در صورت درگیری هم قدرت ایجاد علائم شدید را نداشت، اما ویروس کرونای انگلیسی قدرت بیماری‌زایی بیشتری در کودکان پیدا کرده است.

همچنین علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس کرونای انگلیسی را جوان‌کش دانست تا مشخص شود ویروسی که تا به حال به کشورهای زیادی نیز سرایت پیدا کرده است خطر جدی برای جوانان و سنین پایین دارد.

آیا کرونای انگلیسی کشنده‌تر است؟

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون تفاوتی در شدت کشندگی این ویروس جدید با ویروس کرونای چینی مشاهده نشده، اما با توجه به اینکه تغییرات و رفتارهای ویروس قابل پیش‌بینی نیست، این نگرانی وجود دارد که در آینده میزان کشندگی این ویروس افزایش یابد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close