اخبار بروجرد

بروجرد نیازمند ساخت ۷۳ مدرسه جدید است

روزهای بروجرد- با توجه به فرسودن بودن ۶۰ درصد مدارس بروجرد و افزایش جمعیت دانش آموزی این شهرستان احداث ۷۵۰ کلاس درس در قالب ۷۳ مدرسه جدید ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد در گفت وگو با ایرنا گفت: در صورت ساخت این تعداد کلاس درسی مدارس این شهرستان از۲ نوبتی به یک نوبتی تبدیل و کمبود فضای آموزشی برطرف می شود و تحقق این امر توجه بیشتر دولت و خیرین مدرسه ساز را می‌طلبد.

محمد مهرافزون با بیان اینکه هم اکنون تعداد مدارس دولتی این شهرستان ۳۰۱ باب است، افزود: از این تعداد واحد آموزشی ۲۱۰ و احد یک شیفت و مابقی به صورت ۲ شیفت فعالیت دارند که برای یک نوبتی شدن مدارس به ۷۳ باب مدرسه دیگر نیازمندیم.

وی بیان کرد: در مدارس دولتی این شهرستان بیش از ۴۶ هزار دانش آموز به تحصیل علم مشغول‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۱۲ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و هشت هزارو ۵۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه دوم می باشد.

مهرافزون اظهار داشت: مجموع مدارس دولتی و غیر دولتی این شهرستان ۴۲۱ واحد با جمعیت ۵۳ هزار و ۶۰۰ نفری دانش آموزی در سه مقطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۱۳ واحد فنی حرفه ای و کار و دانش بوده و ۲هزارو ۳۶۷ دانش آموز در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۰ درصد مدارس این شهرستان فرسوده بوده و بخشی در اثر زلزله سال ۸۵ به دلیل قدمت بالا تخریب شده اند و نیاز است دولت و خیرین در امر مدرسه سازی در این شهرستان اقدامات جدی انجام دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close