اخبار لرستان

تحصیل ۳۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه لرستان

روزهای بروجرد– مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان از تحصیل ۳۰۰ دانشجوی عراقی در این دانشگاه برای آبان‌ماه امسال خبر داد.

 غلام‌حسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف، در رویداد بین‌المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق سرآغاز خوبی است برای اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه لرستان به دانشگاه‌های کشور عراق، شناسانده شود.

او اضافه کرد: انعقاد این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها باعث می‌شود دو طرف با امکانات و رشته‌های تحصیلی و ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شوند و همکاری‌های مشترک گسترش یابد.

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان با بیان اینکه از دیگر دستاوردها این است که تبادلات فرهنگی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور عراق نیز گسترش خواهد یافت، بیان کرد: انعقاد این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها باعث می‌شود زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در نظام تعلیم و تربیت عراق نیز بیش از پیش، معرفی و شناسانده شود و تبادل استاد و دانشجو بین دو طرف، رقم بخورد.

حسینی ادامه داد: از دیگر نتایج مثبت و سازنده تفاهم‌نامه‌ها افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه لرستان است.

او اظهار کرد: در حال حاضر  ۳۰۰ دانشجوی اهل کشور عراق در دانشگاه لرستان ثبت‌نام مقدماتی کرده‌اند که ۹۰ نفر آن‌ها به مرحله ثبت‌نام قطعی در این دانشگاه رسیده‌اند و در آبان‌ماه مشغول تحصیل در دانشگاه لرستان می‌شوند.

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان یادآور شد: هم‌اکنون ۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل (غیرایرانی) در دانشگاه لرستان مشغول تحصیل هستند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close