اخبار جهان

نخست وزیر عراق: سرنوشت ملت خود را برای خشنودی ایران و دیگر همسایگان به خطر نمی‌اندازیم

روزهای بروجرد- نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر این که سرنوشت ملت خود را برای خشنودی ایران یا هر کشور دیگری به خطر نمی اندازند، خاطر نشان ساخت که هیچ یک از کشورهای همسایه حق ندارند ورود آب به اروندرود را قطع کنند.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق و رهبر ائتلاف «النصر» عصر امروز (یک شنبه) در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش این شبکه خبری اظهار داشت: امانتی که بر عهده داریم ایجاب می کند که سرنوشت ملت خود را برای خشنودی ایران و یا هر کشور همسایه دیگری به خطر نیندازیم.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر عراق در رابطه با «فالح الفیاض» که چند روز پیش با فرمان وی از سمت های خود به عنوان مشاور امنیت ملی، رئیس سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و رئیس سرویس امنیت این کشور برکنار شد نیز تصریح کرد: الفیاض ائتلاف نصر را نمایندگی نمی کند و در صورتی که به نام ائتلاف صحبت کند، از وی شکایت خواهیم کرد.

العبادی در رابطه با نخستین جلسه پارلمان جدید عراق که قرار است که فردا (دوشنبه) برگزار شود نیز گفت: اعضای ائتلاف نصر فردا در پارلمان حضور می یابند و من نیز به عنوان نخست وزیر و نامزد پیروز در انتخابات در جلسه شرکت می کنم با این حال (به عنوان نماینده پارلمان) سوگند قانونی یاد نمی کنم چرا که این مسئله مرا از انجام وظیفه اجرایی خود بازمی دارد.

نخست وزیر عراق در اشاره ضمنی به ایران نیز اظهار داشت: یک کشور همسایه حق ندارد آب رود کارون را از شط العرب (اروند رود) قطع کند و باعث ایجاد بحران آب شود؛ با آنها در این زمینه گفت و گو خواهیم کرد.

العبادی همچنین تاکید کرد که برخی جریان های سیاسی عراق سندی را امضا کرده اند که بر اساس آن، از مناطق مورد مناقشه میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان از جمله استان نفت خیز کرکوک در شمال این کشور، به نفع کردها دست می کشند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close