لرستان

راه ارتباطی سپیددشت – دورود ایجاد می‌شود

روزهای بروجرد- معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: یکی از کارهایی که ما در سال ۱۴۰۲ در دست اقدام ‌داریم ایجاد راه ارتباطی دورود و سپیددشت است که شول آباد نیز می‌تواند از این راه استفاده کند که پروژه آن تعریف و ‌تاکنون ۲۳ کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

مسعود امیری در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: در سیل ۱۳۹۸ پل‌هایی با دهانه‌های ‌بالای ۴۰ متر تخریب شدند که برای احداث دوباره هرکدام از آن‌ها به اعتباری بالای ۱۰۰ میلیارد تومان نیازاست که با توجه ‌به محدودیت اعتباری که در کشور داریم باید روی این موضوع تمرکز کنیم و بتوانیم ضریب ایمنی آن‌ها را بالا ببریم. ‌

او تأکید کرد: پل‌هایی که اکنون از آن‌ها استفاده می‌شود همه موقت هستند.

امیری در رابطه با ساخت غیر قانونی ساختمان‌ها در حریم راه، افزود: برای انجام اموری اینچنینی یک سری بروکراسی‌های ‌اداری وجود دارد که باید آن‌ها را نیز پشت سر بگذاریم اما با این وجود تقریباً حکم تخریب اکثر این خانه‌ها گرفته شده است. ‌

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در سال ۱۴۰۱ طرح ابرار را اجرا کرده و برخی از ‌پروژه‌های میراث فرهنگی را نیز به ما واگذار کردند.

او تصریح کرد: مسیر آب گرم نورآباد را داریم که یک مسیر ۲۰ کیلومتری دارد که باید آسفالت شود چرا که از سمت ‌کرمانشاه نیز نزدیک است و این استان نیز به این فکر بوده این آبشار را به نام خودش ثبت کند.

امیری تصریح کرد: یکی از کارهایی که ما در سال ۱۴۰۲ در دست اقدام داریم ایجاد راه ارتباطی دورود و سپیددشت است ‌که شول‌آباد نیز می‌تواند از این راه استفاده کند که پروژه آن تعریف و تاکنون ۲۳ کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در حوزه راه‌های مواصلاتی اعتبار شهرستانی نداریم و ‌اعتبار کلی می‌گیریم اما در حوزه راه روستایی اعتبارات استانی بوده و ما توزیع کننده هستیم که براساس میانگین‌های ‌کشوری اعتبار کمی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close