اخبار بروجردلرستانویژه ها

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لرستان کمتر از ۳۰ درصد است

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا شامل دوری از تجمعات و استفاده از ماسک در این استان به کمتر۳۰ درصد رسیده است.

دکتر ” بهرام دلفان” در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در شرایط کنونی یکی از عوامل افزایش مبتلایان علاوه بر میزان پایین پروتکل های بهداشتی، حضور افراد مبتلا میان جامعه است که به دلیل خفیف بودن علایم بیماری، به راحتی در محیط کار و معابر حضور دارند.

وی با بیان اینکه میانگین ابتلای روزانه به کرونا در سطح استان ۱۲۰ نفر و رو به افزایش است اظهار داشت: بیشترین میزان مبتلایان افرادی هستند که تاکنون به کرونا مبتلا نشده اند که در این راستا لزوم تزریق واکسن برای افراد بیش از پیش ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی  ادامه داد: تاکنون بیش از سه میلیون و ۶۲۲ هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تحویل استان و بیش از سه میلیون و ۵۱ هزار دُز آن تزریق شده است و ۸۹.۴ درصد جامعه هدف استان دُز نخست، ۷۹.۶ درصد دُز دوم و ۳۶.۵ درصد نیز دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: واکسن‌های سینوفارم، برکت، پاستوکووک و کووک پلاس، اسپایکوژن و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون سطح استان موجود است و از مردم درخواست می شود هرچه زودتر برای تزریق آن اقدام کنند.

وی افزود: در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن، موج هفتم شیوع کرونا طی ماه آینده فروکش خواهد کرد چراکه توجه به فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان در کنترل بیماری کووید ۱۹ تاثیر بسزایی دارد.

تعداد مبتلایان کرونا در لرستان به ۲۲۲ هزار و ۷۹۳ نفر و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۸۶۱ نفر رسیده است.

هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در شهرستان های بروجرد، چگنی، دلفان و رومشکان نارنجی است، خرم‌آباد، پلدختر، کوهدشت و سلسله در وضعیت قرمز قرار دارند، ازنا، الیگودرز و دورود نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close