اخبار بروجردویژه ها

تاکید مسئولان‌ بر آزادسازی حریم رودخانه گلرود

روزهای بروجرد– سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: آزاد سازی حریم رودخانه‌ها و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز یک مطالبه عمومی است که قاطعانه در سطح شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا مجید منعمی در جلسه تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه ها که در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: آزاد سازی حریم رودخانه گلرود باید جدی پیگیری و مصوبات جلسه باید عملی شود، آماده سازی افکار عمومی باید صورت گیرد، آزاد سازی بستر رودخانه ها باید مطالبه عمومی باشد.

وی اظهار داشت: رسانه ها باید مزایای آزادسازی حریم رودخانه ها را برای مردم شرح دهند، آزاد سازی حریم رودخانه باعث می شود مردم بهتر از نعمت های رودخانه ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: افکار سازی رسانه ای بسیار مهم است تا مردم بدانند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز به نفع آنها است.

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: دستگاه‌های مرتبط با این موضوع هماهنگ باشند و تصرفات به نفع مردم انجام شود، باید مقدمات کار انجام و حریم رودخانه ها فنس کشی ها و دیوار کشی ها در مسیر رودخانه ها باید برداشته شوند.

منعمی افزود: باید هم مطالبات مردمی در این راستا رعایت شود و پیوست های امنیتی و اجتماعی در نظر گرفته شود، ادارات مرتبط به صورت میدانی این موضوع را بررسی کنند و سپس تصمیم بگیرند، همه دستگاه‌ها برای آزاد سازی حریم رودخانه همدل باشند و با تجمیع امکانات کار را شروع کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری، میراث فرهنگی و ادارات مرتبط با طرح هایی که ارائه می دهند، پس از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز حریم رودخانه برنامه ای برای رونق گردشگری در این مناطق داشته باشند که مردم استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: از هم اکنون باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شود و نظارت میدانی توسط دستگاه‌های مرتبط به صورت مداوم انجام شود.

منعمی افزود: طرح های گردشگری با مشارکت مردم انجام شود، میراث فرهنگی و گردشگری در مناطق گلدشت و ونایی طرح های گردشگری تدوین شود.

وی اظهار داشت: تخریب سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه ها به زودی در مناطق هدف انجام خواهد شد، همه شهروندان در شهرستان بروجرد باید از حریم رودخانه ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: رسانه ها کمک کنند تا مردم با مزایای آزاد سازی حریم رودخانه ها  آشنا شوند.

رییس آب منطقه ای بروجرد نیز در این جلسه گفت: از اول اردیبهشت ماه مهلت ساخت و سازهای غیر مجاز به اتمام می رسد و ساخت و سازهای غیر مجاز باید تخریب شوند.

حسین یاری افزود: آگاهی سازی به مالکان ساخت و سازهای غیر مجاز با نصب بنر و پوستر اطلاع رسانی شده است، مجوز دادستانی گرفته شده و ساخت و سازهای حریم رودخانه آماده تخریب است.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد نیز گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در گلدشت رای قطعی برای تخریب دارند.

جواد گودرزی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان باید انشعابات آب و برق و گاز ساخت و سازهای غیر مجاز را قطع کنند تا در موقع تخریب مشکلی ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: ۱۸۰ حکم قطعی تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان بروجرد صادر شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۰۰ حکم تخریب مربوط به منطقه گلدشت بروجرد است.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد گفت: ونایی منطقه نمونه گردشگری معرفی شده است و برای این موضوع باید یک سرمایه گذار طرح گردشگری ونایی را انجام دهد.

حجت اله یارمحمدی افزود: هم اکنون بسیاری از سفره خانه های مسیر رودخانه ونایی غیر مجاز هستند، قرار شد افرادی که در منطقه ونایی فعالیت دارند یک تعاونی ایجاد کنند ولی متاسفانه اقدامی برای ایجاد تعاونی و مجوز انجام نداده اند.

وی اظهار داشت: تا زمانی که حاشیه امن برای فعالیت دارند هیچ اقدامی برای گرفتن مجوز انجام نمی دهند، سفر خانه های مسیر ونایی باید ملزم به گرفتن مجوز شوند وقتی پای مجوز در میان باشد حریم راه و رودخانه نیز آزاد می شود.

شهردار بروجرد نیز در این جلسه گفت: اماکنی که ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته نشانه کوتاهی مسوولان مربوطه بوده است، اگر بناست مسیر رودخانه آزاد سازی شود باید مردم از این آزاد سازی های بهره مند شوند.

یحیی عیدی بیرانوند افزود: ابتدا باید ساخت و سازهای غیر مجازی که ویلا سازی کرده اند تخریب شود.

وی اظهار داشت: بازگشایی مسیر رودخانه ها باید به نفع مردم باشد و مردم از طبیعت رودخانه ها استفاده کنند، تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز حریم قانونی رودخانه ها نیاز به مجوز ندارد.

شهردار ونایی نیز در این جلسه گفت: ۴۵ سفرخانه در ونایی وجود دارد، این سفرخانه ها اشتغالزایی دارند و باعث جذب گردشگر می شود بیش از یک هزارو ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده اند.

امیر دبیری فر افزود: باید یک طرحی ایجاد شود و سفره خانه ها قانونمند شوند و مانع جذب گردشگر و اشتغال در این منطقه نباشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: سفره خانه های مسیر ونایی حریم  رودخانه و راه را اشغال کرده اند، اگر سیلی در منطقه رخ دهد هیچ خسارتی توسط دولت به مالکان آنان ارائه نخواهد شد.

محمد علی گودرزی افزود: سفرخانه های مسیر رودخانه ونایی باید زیر نظر ادارات میراث فرهنگی و گردشگری، امور آب و جهاد کشاورزی بررسی شود و این مشکل باید قانونی رفع شود.

وی اظهار داشت: مالکان سفره خانه های ونایی آب رودخانه را نیز آلوده می کنند و پسماندها را نیز در رودخانه رها می کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد گفت: سال گذشته ۴۱۸ مورد تخریب حریم رودخانه در شهرستان بروجرد اجرا شده است.

امین گودرزی افزود: هم اکنون همه احکام صادره مبنی بر آزاد سازی حریم راه‌ها در شهرستان بروجرد اجرا شده است.

وی اظهار داشت: آمادگی کامل داریم تا از تجهیزات و امکانات راهداری برای آزادسازی حریم  رودخانه ها و راه‌ها با کمک سایر دستگاه‌ها همکاری کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close