اخبار بروجردلرستان

استاندار لرستان: روند ابتلا به کرونا افزایشی است

روزهای بروجرد– استاندار لرستان گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، در هفته گذشته روند ابتلا به بیماری تا حدودی افزایشی بوده و از این رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

فرهاد زیویار در حاشیه جلسه ستاد کرونا بیان کرد: میزان ابتلا و بستری در استان اواخر سال گذشته در پایین‌ترین سطح خود قرار داشت و همین موضوع تعداد فوتی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده بود و روند آن کاملاً نزولی بود. 

زیویار ادامه داد: در هفته گذشته روند بیماری در استان تا حدودی افزایشی بوده که این موضوع متأثر از مسافرت‌ها و دیدوبازدیدهای نوروزی است و با توجه به محدودیت در امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستان‌ها ضرورت دارد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام داشته باشند. 

وی در خصوص رنگ‌بندی شهرهای استان اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان رومشکان در وضعیت قرمز، پل‌دختر و دلفان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند. 

استاندار لرستان افزود: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع بازگشایی مدارس و سایر مراکز آموزشی و ارائه آموزش‌ها به‌صورت حضوری مورد تأکید قرار گرفت و با اعلام ستاد مقرر شد در صورت مشاهده دانش‌آموزان دارای علامت در مدارس، نسبت به عدم حضور آنها در کلاس‌های درس تصمیم‌گیری و اقدام لازم صورت پذیرد. 

زیویار با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و واکسیناسیون به‌موقع در شرایط کرونایی، تصریح کرد: تاکنون حدود ۹۰ درصد در نوبت اول، حدود ۸۰ درصد نوبت دوم و در نوبت سوم حدود ۳۵/۵ درصد واکسن تزریق شده که لزوم استقبال مردم برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا مورد انتظار است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close