اخبار جهان

لاوروف: از آمریکا تضمین کتبی گرفته‌ایم/ آمریکا: روسیه را در چارچوب برجام تحریم نمی‌کنیم

روزهای بروجرد– سرگئی لاوروف می‌گوید روسیه درباره مذاکرات برجام ‘از آمریکا تضمین کتبی گرفته است.

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود در مسکو گفته است که روسیه از آمریکا تضمین کتبی دریافت کرده که تحریم‌های روسیه به دلیل جنگ اوکراین، مانع همکاری‌ها در چارچوب توافق هسته‌ای ایران نشود.

لاوروف در پاسخ به سؤالی درباره این‌که درخواست‌های روسیه مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود یا درخواست‌های غیرمنطقی آمریکا‌، گفت: ما تضمین کتبی را دریافت کردیم و این را وارد متن احیای برجام خواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: در این زمینه یک حفاظت مطمئن در خصوص تمامی پروژه‌ها و فعالیت‌ها، شرکت‌ها و متخصصانی که در چارچوب برجام بوده، ذکر شده از جمله همکاری در خصوص پروژه‌ اصلی نیروگاه بوشهر.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران هم در این نشست خبری گفت که وقایع اوکراین ربطی به مذاکرات وین برای احیای برجام ندارد.

او همچنین گفت که روسیه تا انتهای مذاکرات وین در کنار ایران خواهد ایستاد.

در همین حال اراک راوید خبرنگار رسانه‌ی امریکایی اکسیوس از قول سخنگوی وزارت خارجه امریکا نوشت که امریکا روسیه را بابت همکاری هسته‌ای با ایران در چارچوب برجام تحریم نمی‌کند.

وی افزود: شاید اکنون برای مسکو مشخص باشد که تحریم‌های جدید علیه روسیه به برجام ارتباطی ندارد و نباید تاثیری بر اجرای آن داشته باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close