اخبار جهانورزش

سنای فرانسه به ممنوعیت حجاب در مسابقات ورزشی رای داد

روزهای بروجرد- سنای فرانسه در اقدامی به اصلاح قانون پیشنهادی منع استفاده از «نماد‌های مذهبی برجسته» برای شرکت در رویداد‌ها و مسابقات سازمان‌دهی شده از سوی فدراسیون‌های ورزشی رأی داد و داشتن حجاب را خطری برای ایمنی ورزشکاران عنوان کرد.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، سنای فرانسه با ۱۶۰ رأی موافق، اصلاحیه‌ای را تصویب کرد که در آن «پوشیدن حجاب در مسابقات ورزشی» ممنوع است. این اصلاحیه از سوی حزب راست‌گرای فرانسه پیشنهاد شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید. مشخص نیست که آیا این ممنوعیت برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس اجرا می‌شود یا خیر، اما اگر چنین شود، می‌توان انتظار موجی از تحریم‌ها را داشت، زیرا مسلمانان سهم بزرگی از مدال‌ها را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آوردند.

در این اصلاحیه آمده است: امروز در خصوص استفاده از نماد‌های مذهبی بلاتکلیفی حقوقی وجود دارد و لازم است دولت، قوانین را به وضوح مشخص کند. سناتور‌های فرانسوی گفتند که همه شهروندان در انجام فرائض دینی خود آزادند و مدعی شدند که اگر حجاب ممنوع نباشد، می‌توانیم شاهد ظهور باشگاه‌های ورزشی اجتماعی باشیم که برخی از علائم مذهبی را تبلیغ می‌کنند.

فدراسیون فوتبال فرانسه قبلاً در خصوص اسلام هراسی تصمیماتی اتخاذ کرده بود و طبق آن زنان را از پوشیدن روسری در مسابقات رسمی منع می‌کرد. این تصمیم به دلیل نقض آشکار آزادی مذهبی منجر به اعتراض و انتقاد شد.

امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه، پس از حملات تروریستی اخیر در این کشور، مبارزه با افراط‌گرایی اسلامی را به کانون توجه کشانده است. با این حال بسیاری معتقدند که فرانسه در این زمینه افراط کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close