اخبار جهان

نتایج نظرسنجی تازه: ترامپ بایدن را شکست می‌دهد

روزهای بروجرد- نتیجه نظرسنجی تازه‌ای نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» کماکان در موقعیت مناسبی برای شکست دادن «جو بایدن» رئیس جمهوری فعلی امریکا در انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی در صورتی که هر دو نفر برای رقابت‌ها نامزد شوند قرار دارد.

به گزارش نیوزویک، محبوبیت بایدن در چند ماه گذشته به دلیل واکنش دولت او به تعدادی از بحران‌ها کاهش یافته است همزمان ترامپ کماکان محبوبیت گسترده‌ای نزد جمهوری خواهان دارد و به طور مداوم به احتمال نامزدی دوباره‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اشاره می‌کند.

نظرسنجی تازه‌ای که نتایج آن توسط Redfield & Wilton Startegies در روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد ترامپ با ۴ درصد امتیاز از بایدن پیشی گرفت است.

با این وجود، هیچ یک از رقبای بالقوه دیگر از حمایت اکثریت رای دهندگان واجد شرایط برخوردار نیستند. در حالی که ۴۲ درصد از واجدین شرایط در این نظرسنجی گفته‌اند که به ترامپ رای می‌دهند تنها ۴۸ درصد گفته‌اند که از بایدن حمایت می‌کنند و ۱۶ درصد دیگر نیز گفته‌اند که نمی‌دانند در انتخابات ریاست جمهوری آینده چگونه رای خواهند داد.

نکته قابل توجه در این نظرسنجی آن است که زمانی که نام ترامپ در برابر «کامالا هریس» معاون رئیس جمهوری امریکا قرار گرفت نتایج یکسان بود. بسیاری از تحلیلگران گمانه زنی می‌کنند که بایدن ۷۹ساله به دلیل کهولت سن و آمار پایین در نظرسنجی‌ها احتمالا از شرکت در رقابت کناره گیری کرده و به نامزد دیگری اجازه حضور در رقابت‌ها را خواهد داد. هریس به عنوان نفر شماره دوم پس از بایدن به عنوان نامزد پیشتاز برای جایگزینی بالقوه او قلمداد می‌شود.

با این وجود، این نظرسنجی نشان می‌دهد اگر هریس در برابر ترامپ در رقابت حضور یابد تنها ۳۸ درصد از واجدین شرایط به او رای می‌دهند ترامپ نیز بار دیگر ۴۳ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

این نظرسنجی در تاریخ ۵ دسامبر انجام شد و پرسش‌ها از ۱۵۰۰ فرد واجد شرایط رای دهی مطرح شده اند.

چندین نظرسنجی دیگر نیز نشان می‌دهند که ترامپ بایدن را شکست می‌دهد و نتایج نظرسنجی کالج امرسون در اوایل ماه نوامبر نشان داد ترامپ با ۲ امتیاز از بایدن جلوتر است. در آن نظرسنجی ۴۵ درصد رای دهندگان از ترامپ حمایت کردند و بایدن حمایت ۴۳ درصدی را از آن خود ساخته بود.

نظرسنجی دیگری که در ماه نوامبر توسط «یو اس‌ای تودی» انجام شد نشان داد تعداد بیش‌تری از امریکایی‌ها (۶۳ درصد) نمی‌خواهند بایدن دو دوره‌ای شود و البته ۵۸ درصد نیز مخالف حضور دوباره ترامپ در کاخ سفید بودند.

 

منبع: فرارو

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close