لرستانویژه ها

استاندار لرستان: از آذرماه مقدمات حضور دانش آموزان ابتدایی در یک یا دو روز در هفته فراهم خواهد شد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: واکسن در افزایش سطح ایمنی جامعه و متعاقب آن کاهش مرگ ناشی از کرونا اثرگذار است.

فرهاد زیویار با اشاره به برگزاری ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: در مباحث مطروحه عمدتاً مواردی مورد بررسی قرار گرفت که در حیطه وظایف و اختیارات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرکز بود و بر پیگیری آن‌ها تأکید شد.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، به لحاظ همه‌گیری کرونا وضعیت نسبتاً مطلوبی بر استان حاکم است که امیدواریم با رعایت بیش‌ازپیش پروتکل‌های بهداشتی به سمت شرایط ایده‌آل گام برداریم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: طبق آمارهای ارائه شده، در اوج پیک قبلی بیماری کرونا روزانه تا حدود ۱۷ الی ۱۸ فوت بر اثر کرونا در لرستان به ثبت رسید که با تمهیدات اندیشیده شده در رابطه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این رقم به‌طور میانگین تا حدود ۲.۵ نفر در روز کاهش داشته است.

زیویار اضافه کرد: در هفته گذشته حدود ۱۸ مورد مرگ در لرستان بر اثر کرونا به ثبت رسیده که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۱۲ نفر از این تعداد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، ۴ نفر از افراد بالای ۶۵ سال سن و ۲ نفر دیگر از افرادی بودند که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

وی با تأکید بر تأثیر واکسن در کاهش مرگ براثر کرونا، افزود: با توجه به لزوم تزریق واکسن و افزایش سطح ایمنی در جامعه برای مقابله با بیماری، ضرورت دارد شرایط ترغیب آحاد جامعه برای تزریق واکسن مهیا شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت پذیرد.

استاندار لرستان در خصوص بحث بازگشایی مدارس و اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان، گفت: در شرایط فعلی پایه متوسطه اول به‌صورت حضوری در مدارس آموزش می‌بینند و پایه دوم متوسطه نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آماده حضور در مدارس هستند و برای پایه ابتدایی نیز مقدمات آموزش یک یا دو روز در هفته به‌صورت حضوری از آذرماه فراهم خواهد شد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close