اخبار بروجردلرستان

استاندار لرستان: شرایط برای حضور دانش‌آموزان در مدارس باید فراهم شود

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: با توجه به روند نزولی مبتلایان به کرونا در استان باید شرایط ایجاد ارتباط حضوری دانش‌آموزان با مدراس فراهم شود.

فرهاد زیویار در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در بحث آموزش حضوری دانش آموزان در مقاطع ابتدایی مقرر شد در این رابطه زمینه سازی لازم انجام پذیرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت بالایی که در این مقطع تحصیلی وجود دارد، ضروری است ابتدا میزان امکانات مدارس سنجیده شود تا با لحاظ همه جوانب و تعیین روزهای حضور دانش آموزان در کلاس های درس و با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود، تعداد روزهای حضور دانش آموزان متغیر باشد.

به گفته وی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از آخرین وضعیت کشور به لحاظ بیماری، تعداد مبتلایان، مرگ بر اثر کرونا، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و احیا طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون ارائه شد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ گردید. 

 زیویار ادامه داد: با توجه به مصوبات جلسات قبلی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، در جلسه امروز موضوع پیگیری و نتایج نهایی این مصوبات در دستور کار قرار داشت و دستگاه های اجرایی عضو ستاد گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته ارائه کردند. 

وی اظهارداشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، طی هفت روز گذشته شرایط به گونه‌ای بوده که آمار مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری نسبت به هفته های قبل روندی کاهشی داشته و لازم است با رعایت دستورالعمل های بهداشتی این روند نزولی ادامه پیدا کند. 

 اکنون شهرستان های چگنی، خرم‌آباد و پلدختر نارنجی هستند و وضعیت شیوع کرونا در ازنا، دلفان، دورود، رومشکان، بروجرد، کوهدشت، الیگودرز و سلسله زرد است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close