اخبار بروجردلرستان

در صورت تامین اعتبارات، آزادراه بروجرد – خرم آباد به پایش تصویری آنلاین مجهز می‌شود

روزهای بروجرد- رییس مرکز مدیریت راه‌های لرستان گفت: آزادراه خرم‌آباد – بروجرد برای تردد ایمن به سامانه‌های نظارت تصویری تجهیز می‌شود.

فریدون فرشاد به رسانه ها اعلام کرد: مکان‌یابی و جانمایی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در آزادراه جدید خرم‌آباد- بروجرد انجام شده و در صورت تامین اعتبارات لازم این آزادراه به پایش آنلاین مجهز می‌شود.

۳ قطعه از آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک به طول ۶۸ کیلومتر و با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یازدهم مردادماه امسال با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی به بهره برداری رسید. 

به گزارش ایرنا، برای ساخت این بخش از آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

عملیات ساخت آزادراه خرم آباد بروجرد – اراک در ۴ قطعه سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

طول قطعه اول آزاد راه ۶۸ کیلومتر است، قطعه دوم ۱۳/۹ کیلومتر طول دارد، قطعه سوم ۳۳/۲ کیلومتر و طول قطعه چهارم هم ۱۹/۱ کیلومتر است. 

آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک ۸ هزار و ۴۲۸ متر تونل، ۲۹ دهنه پل بزرگ و کوچک، ۴۰۷ آب رو و همچنین ۱۲ هزار و ۵۱۰ متر دیوار حائل دارد. 

تونل پونه به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر به صورت رفت و برگشت نخستین تونل آزادراهی کشور است که سه خطه اجرا شده است. 

روان سازی ترافیک، کاهش طول مسیر، زمان سفر و مصرف سوخت، افزایش سرعت از ۸۰ به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، جلوگیری از تداخل تردد شهری و برون شهری و رفع گره‌های ترافیکی از مزایای ساخت آزادراه خرم آباد _ بروجرد _ اراک است.

این طرح ملی بخشی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود که بندر انزلی را به بندر بوشهر و بندر امام خمینی متصل می‌کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close