اخبار بروجرد

۵۰ درصد از فاز نخست پروژه «سیلیکون متال» بروجرد امسال به بهره‌برداری می‌رسد

روزهای بروجرد- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: روند ساخت پروژه سیلیکون متال بروجرد خوب است و پیش بینی می‌شود ۵۰ درصد از فاز نخست این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

اسدالله کشاورز در حاشیه بازدید از پروژه سیلیکون متال بروجرد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: این واحد اولین واحدی است که در کشور شروع به احداث واحد سیلیکون متال کرده و خوشبختانه با پیشرفت خوبی هم مواجه است.

وی افزود: پروژه سیلیکون متال روند بسیار خوبی را پیش می‌برد و با راه‌اندازی این واحد و تولید محصولاتش می‌تواند از خروج عرض از کشور جلوگیری کند همچنین پیش بینی می‌شود ۵۰ درصد از فاز نخست این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت عنوان کرد: با توجه به صحبت‌هایی که اعضای شرکت داشتند این پروژه می‌تواند انتقال تکنولوژی و انتقال محصولات بخشی از اروپا و غرب  آسیا را در پی داشته باشد.

وی بیان کرد: در بحث تامین مالی این پروژه، صحبت‌هایی با معاون طرح و برنامه وزارتخانه انجام داده‌ایم و با توجه به شرایطی که در بازدید امروز از محل داشتیم پیشرفت فیزیکی بسیار مناسبی حاصل شده است بنابراین پیگیری‌های خود را مجدد داریم تا بتوانیم اعتبارات بیشتری برای تکمیل پروژه بگیریم و جلسه آتی را با نماینده بروجرد و سایر دست اندرکاران در دفتر مقام  عالی وزارت خواهیم داشت و پیگیری نهایی را انجام می‌دهیم.

کشاورز با اشاره به زمان شروع به این پروژه خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی‌ها و برنامه زمانی که داده شده امیدواریم شاهد استارت حداقل فاز اول پروژه در بهمن ماه امسال باشیم.

وی تاکید کرد: سیلیکون متال یک فعالیت جدیدی است که در کشور شروع شده و امید داریم به زودی هم به نتیجه برسد. از طرفی انرژی، انرژی بسیار گرانی است شاید در کشور مقدار بسیار زیادی انرژی وجود داشته باشد و ارزان باشد ولی واقعیت این است که در کل جهان این انرژی‌هایی که استفاده  می‌کنیم انرژی‌های خیلی گرانی است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: ما هرقدر بتوانیم از تکنولوژی جدید  به انرژی‌های پاک برسیم که علاوه بر شرایط خوب زیست محیطی،  قیمت پایین‌تری را بتوانیم برایش در نظر بگیریم می‌تواند در کلیه فعالیت‌های اقتصادی و زندگی مردم و معیشت آنها موثر باشد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close