لرستان

۳۶هزار تن انگور از سطح باغات لرستان برداشت می‌شود

روزهای بروجرد- رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۶ هزار تن انواع انگور سالانه از سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در این استان برداشت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۶ هزار تن انواع انگور سالانه از سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در این استان برداشت می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم با اعلام این مطلب به رسانه‌ها افزود: سه هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات انگور لرستان است که انواع مختلف از جمله عسگری و یاقوتی باغات مثمر برداشت می‌شود.

او اظهار داشت: با توجه به نیاز آبی کم درخت انگور به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به کشت و توسعه باغات انگور اقدام کنند چراکه با توجه به تحمل بیشتر انگور نسبت به کم آبی و خشکسالی، می‌توان باغ این محصول را به صورت دیم احداث کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ۱۲۰ هکتار باغ انگور به صورت دیم در لرستان کشت می‌شود، افزود: علاوه بر نیاز آبی کم و مصرف تازه خوری، می‌توان با فرآوری و تولید کشمش و شیره ارزش افزوده قابل توجهی را به دست آورد.

حسنی مقدم همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت سردخانه و فضای انباری محصولات باغی استان حدود ۲۵ هزار تن است، عنوان کرد: این میزان با توجه به تولیدات استان کم است که در حال حاضر مجوز ۱۰۰ هزار تن سردخانه صادر شده است و در صورت ورود سرمایه‌گذاران، همکاری لازم برای معرفی آن‌ها به بانک انجام می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه ایران سومین تولید کننده کشمش در جهان است می‌توان با فراوری انگور، علاوه بر افزایش طول مدت نگهداری، آن را به بازار‌های هدف و صادراتی معرفی کرد و ارزش افزوده قابل توجهی به دست آورد.

سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن میوه از سطح حدود ۵۲ هزار هکتار باغات لرستان تولید می‌شود و شهرستان بروجرد با ۱۴ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغی را در لرستان دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close