لرستان

اضافه شدن ۱۴۶ هزار هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان از اضافه شدن ۱۴۶ هزار هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۳۱۳ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در لرستان وجود دارد که شامل مناطق حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و اثرطبیعی و ملی هستند و این میزان ۱۰.۶ درصد مساحت استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تا دو سه ماه گذشته کل مناطق تحت مدیریت ۱۶۷ هزار هکتار بوده و با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به استعداد و پتانسیل‌هایی که در استان به لحاظ گونه‌های گیاهی و جانوری وجود دارد موفق شدیم ۹۰ درصد به کل مناطق تحت مدیریت استان اضافه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد: این مناطق تحت مدیریت شامل قالی‌کوه الیگودرز، شاداب‌کوه، سفید کوه خرم‌آباد، پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا، اشترانکوه، اثر طبیعی و ملی غار ماهی کور و وژن‌آب (زیستگاه سمندر) هستند.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: در این استان ۳۶۸گونه جانوری وجود دارد که تعداد زیادی از آنها اندمیک هستند که معروفترین آنها سمندر، سه گونه ماهی کور و چند گونه جکو نیز توسطیکی از همیاران محیط زیست ثبت جهانی شده است.

وی اضافه کرد: وجود ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در لرستان نشان از پتانسیل بالای این استان دارد که به خاطر تنوع آب و هوایی این دیار ایجاد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان یادآور شد: تمام مساحت استان نظیر مناطق تحت مدیریت و سایر مناطق را تحت پوشش قرار دادیم تا از شکار و صید جلوگیری به عمل آید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close