اخبار ایران

اژه‌ای: انتخابم به عنوان رئیس قوه قضاییه شایعه است

روزهای بروجرد- معاون اول قوه قضاییه گفت: امسال قوه قضاییه با سال‌های اخیر تفاوت دارد. سابقه نداشت که ریاست قوه قضاییه در انتخابات شرکت کند، اما مردم از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درخواست کردند که در انتخابات شرکت کند و وی ثبت نام کرد و تدبیری اندیشه شد تا کوچک‌ترین خللی در کار‌ها به وجود نیاید.
غلامحسین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: توانستیم مقابل شائبه‌ها بایستیم و کوچکترین خللی هم در کار‌ها ایجاد نشود.

وی گفت: طبعا تا انتخاب رئیس آینده دستگاه قضا باید تمهیداتی اندیشیده شود، آقای رئیسی با رأی معناداری انتخاب شد و ضرورت دارد که هم برای دولت آینده و هم برای قوه قضاییه تمهیداتی داشته باشد.

اژه‌ای با اشاره به انتظار و توقع مردم نسبت به انجام کار‌ها گفت: مردم توقعاتی دارند و می‌خواهند که کار‌ها به خوبی انجام شوند. ریاست قوه قضاییه که می‌خواهد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود حدود ۴۰ سال در قوه قضاییه حضور داشته است، بنابراین به همه زمینه‌ها، چالش‌ها و مشکلات و مسائل قوه قضاییه و دولت، آگاه است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: یکی از اولویت‌های سال‌های اخیر مبارزه با فساد در ساحت‌های مختلف با توجه به تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی که دولت به پا کرده و همچنین حمایت جدی از تولید بوده است.

وی با اشاره به مبارزه با فساد گفت: بسیاری از گلوگاه‌های فساد باید از طریق دولت بسته شود و آقای رئیسی این گلوگاه‌ها را می‌شناسد و با مقررات دست و پا گیر آشنایی دارد. رئیس جمهور بعدی واردات و صادرات را می‌شناسد و به رانت‌هایی از قبیل توزیع، تأمین ارز، تغییر کاربری ها، گمرک و بسیاری موارد دیگر واقف است.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: قوه قضاییه رئیس جمهور آینده را به طور کامل می‌شناسد و هنگامی که این دو قوه یکدیگر را درک کنند، امیدوار می‌شویم که او گام‌هایی بلند در راستای حل مشکلات مردم برمی‌دارد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ان شاءالله با کمک دو قوه دیگر گام‌هایی بلند برای حل مشکلات مردم برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که اصلاحات قوه قضاییه پس از رفتن آقای رئیسی متوقف نشود تصریح کرد: این سند قائم به شخص نیست و حتما با تمام توان این سند ادامه پیدا می‌کند و ارتقاء می‌یابد و پیشرفت هم خواهد داشت.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص گمانه زنی‌ها درباره انتخابش به عنوان ریاست قوه قصاییه، اظهار کرد: این حرف‌ها شایعه است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند، شما در قوه قضائیه باقی می‌مانید یا خیر، گفت: در قوه قضائیه باقی می‌مانم و تصمیم ندارم از قوه بروم‌.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close