اخبار بروجرد

گروه‌های شغلی یک و دو در بروجرد مجاز به فعالیت هستند

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: گروه‌های شغلی یک و دو در شهرستان مجاز به فعالیت هستند.

احمد گودرزیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به تغییر وضعیت بروجرد از قرمز به نارنجی،نحوه فعالیت مشاغل و کارکنان ادارات دولتی طبق دستورالعمل های شهرهای با وضعیت نارنجی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس با قرار گرفتن شهرستان بروجرد در وضعیت نارنجی گروه‌های شغلی یک و دو از روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در این‌گونه مناطق می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی سه و چهار کماکان تعطیل خواهند بود.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: بدین منظور ضمن قدردانی از تمامی اصناف و کسبه بروجرد که در این مدت با ستاد مقابله با کرونا در شهرستان همکاری داشته‌اند، قابل ذکر است که در این شرایط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی می‌تواند وضعیت نارنجی ثبات داشته باشد و حتی به وضعیت زرد و آبی تغییر پیدا کنیم، در غیر این‌صورت به‌دلیل وضعیت شکننده نارنجی، امکان ورود به وضعیت قرمز دور از دسترس نخواهد بود و در این شرایط تعطیلی مجدد بازار را بدنبال خواهیم داشت.

گودرزیان اضافه کرد: همکاری تمام دستگاه‌های متولی در ستاد مقابله با کرونا و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان و صنوف در بازگشت از وضعیت قرمز به نارنجی موثر بوده و امیدواریم هر چه زودتر به شرایط مطلوب برگردیم.

وی با اشاره به فعالیت کارکنان ادارات در وضعیت نارنجی، افزود: ادارات دارای خدمات ضروری با دو سوم ظرفیت پرسنل و ادارات عادی با یک دوم ظرفیت پرسنل با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه مربوطه در هر شیفت کاری می‌توانند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: همشهریان این نکته را در نظر داشته باشند که تیم‌های بازرسی و نظارت ستاد کرونا شهرستان به‌صورت تمام وقت و روزانه نحوه رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مشاغل و اصناف را رصد و پیگیری کرده و در صورت نقض دستورالعمل‌های بهداشتی و به طبع آن به خطر انداختن سلامت شهروندان  با واحد متخلف برابر بر قانون برخورد خواهد شد.

 

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close