اخبار بروجردلرستان

۱۳۰ نفر از کادر درمان لرستان امسال به کرونا مبتلا شدند

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۳۰ نفر از کارکنان بهداشت و درمان این استان طی ۱۸ روز گذشته به کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار بیانگر وضعیت نگران کننده شیوع ویروس است.

دکتر” مریم کوشکی ” در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: افزایش ابتلا به کرونا در موج چهارم شامل تمامی گروه های جامعه شده است و کادر بهداشت و درمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند که ابتلای این کارکنان از هفته دوم امسال افزایش بیش از ۲ برابری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، لطمات سنگینی علاوه بر کل جامعه بر کادر سلامت نیز وارد خواهد شد عنوان کرد:۲ هزار و ۱۶۶ نفر از کادر درمان استان و کارکنان این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا تاپایان سال گذشته به  کرونا مبتلا شدند.

وی اظهار داشت: از مجموع مبتلایان کادر درمان لرستان به ویروس کرونا سه نفر نیز جان باخته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در اسفندماه و ایام تعطیلات نوروز، ۱۰ درصد در استان کاهش پیدا کرد که نقش موثری در افزایش آمار ابتلا داشته است.

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان استان بیان کرد: تاکنون هفت هزار و ۴۴۷ دوز واکسن در چهار مرحله وارد لرستان شده است

کوشکی با بیان اینکه عمده این واکسن ها برای کادر بهداشت و درمان در معرض بیماران کووید ۱۹ تزریق شده است ادامه داد: همچنین ۱۶۵ دوز برای سالمندان بهزیستی، ۳۰۰ دوز برای جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد، ۷۰۰ دوز برای پاکبانان شهرداری و یکهزار و ۶۵۰ دوز برای بیماران خاص بستری در بیمارستان های استان تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مردم باید تا حد امکان در مکان های پرازدحام حضور پیدا نکنند، دورهمی ها را کم و مراسم شادی و عزا را با کمترین تعداد شرکت کننده و رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند.

کوشکی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها همچنان از اصول پیشگیری است ادامه داد:  ستاد مقابله با کرونا اعمال محدودیت ها را از سرگرفته و پیش بینی لازم برای تعداد کیت نمونه برداری، مراقبت و تخت های بیمارستانی انجام شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close