ورزش

توضیح فدراسیون فوتبال هند درباره شکایت از باشگاه پرسپولیس

روزهای بروجرد- دبیر کل فدراسیون فوتبال هند با اشاره به شکایت این فدراسیون از باشگاه پرسپولیس به AFC، گفت: مطلب پرسپولیس تحقیرآمیز بود و حیثیت مردم هند را خدشه‌دار کرد.

به گزارش تسنیم روز گذشته خبر شکایت فدراسیون فوتبال هند از باشگاه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانه‌ای شد. هندی‌ها به دلیل مطلبی که این باشگاه درباره حمله یکی از پادشاهان ایران به هندوستان منتشر و آن‌را با سفر پرسپولیس به گوا مقایسه کرده بود، اقدام به این شکایت کرده‌اند.

«کوشال داس» دبیر کل فدراسیون فوتبال هند درباره این شکایت گفت: یکی از پست‌های منتشر شده توسط باشگاه پرسپولیس تحقیرآمیز بود و حیثیت مردم هند را که منشا ملی داشت، خدشه دار کرد.

وی تاکید کرد: شرم‌آور است که تاریخ و فرهنگ کشوری که سزاوار احترام است، آزرده خاطر شود.

دبیر کل فدراسیون هند ادامه داد: این پست‌ها به احساسات مردم هند به کلی آسیب می‌زند. این پست‌ها تهاجم غیر منطقی به فدراسیون و مردم هند را نشان می‌دهد که کاملاً خارج از اخلاق ورزشی است.

AIFF با استناد به مفاد ماده ۵۰ و ۵۸ قانون کمیته اخلاق و کمیته انضباطی AFC خواستار برخورد انضباطی با پرسپولیس به دلیل نقض آشکار قوانین مربوطه AFC است. در حالی که ماده ۵۰ با بی‌اعتبار کردن بازی با “توهین به هر کسی به هر طریقی” (۵۰.۲.۱) و در صورت عدم شناسایی افراد باشگاه ها را مسئول می‌داند مربوط می‌شود، ماده ۵۸ هم مربوط به تبعیض است.

مجازات باشگاهی که “جایگاه شخص یا گروهی از افراد را از طریق سخنان تحقیرآمیز، تبعیض‌آمیز و یا اقدامات نژادی مورد آزار قرار دهد” انجام یک بازی بدون تماشاگر یا برگزاری بازی با تعداد محدودی تماشاگر و جریمه نقدی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close