لرستان

انتخابات شوراهای لرستان از نگاه آمار/ ۱۴۸۳ کاندیدا ثبت‌نام کردند

روزهای بروجرد- با پایان زمان ثبت‌نام در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، هزار و ۴۸۳ لرستانی کاندیدای حضور در انتخابات شدند که آمار حاکی از افزایش مشارکت زنان در این دوره دارد.

ششمین دورهٔ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ثبت نام کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر از تاریخ ۲۰ اسفندماه آغاز و در ۲۶ اسفندماه پایان یافت.

کاندیداها یا با مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها و یا به صورت غیر حضوری و اینترنتی اقدام به ثبت نام کردند و در نهایت هزار و ۴۸۳ نفر کاندیدای انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر لرستان شدند.

۲۹۴ کرسی برای ۳۳ حوزه انتخابیه

سید موسی خادمی استاندار لرستان در خصوص اهمیت انتخابات پیش رو گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار است و مکانیزم آن در واقع حاکمیت مردم از طریق انتخابات است.

وی عنوان کرد: امیدواریم انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت بالا در کل کشور و استان لرستان داشته باشیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است و نشان دهنده این است که حاکمیت و مردم سالاری را باور دارند و شرکت در انتخابات نشانه استمرار علاقه مندی مردم به نظام است.

خادمی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کرونایی تمهیداتی برای انتخابات از جمله تعداد صندوق‌ها، توزیع شعب و ساعت رأی گیری اندیشیده شده است گفت: تاکنون مراحل به خوبی انجام شده است و این نشانه مشارکت معنا دار و چشم انداز خوبی است.

وی بیان داشت: در انتخابات شورای اسلامی شهر ۲۹۴ کرسی به استان لرستان در ۳۳ حوزه تعلق دارد، تعداد ثبت نامی ها نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته است و انتظار می‌رود انتخاباتی کاملاً رقابتی و پرشور داشته باشیم.

ثبت نام ۱۴۸۳ کاندیدا

محمود ثمینی رئیس ستاد انتخابات لرستان نیز در سخنانی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در لرستان اظهار داشت: در مجموع هزار و ۴۸۳ کاندیدا ثبت نام شده‌اند.

وی عنوان کرد: در خرم آباد ۳۳۳ نفر، بروجرد ۲۴۸ نفر، دورود ۱۵۴ نفر، الیگودرز ۲۲۳ نفر، دلفان ۹۹ نفر، ازنا ۶۸ نفر، پلدختر ۷۵ نفر، کوهدشت ۱۶۱ نفر، چگنی ۴۵ نفر، سلسله ۴۹ نفر در رومشکان ۲۸ نفر ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان ۱۶۴ نفر زن و هزار و ۳۱۹ نفر مرد هستند.

افزایش حضور کاندیداهای زن

ثمینی افزود: احتمال دارد این آمار به دلیل انصرافی برخی کاندیداها تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه از مجموع ثبت نام شدگان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در لرستان، هشت درصد زن و ۹۲ درصد مرد بوده‌اند افزود: این عدد در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close