لرستان

اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت در لرستان

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت در استان خبر داد.

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بیمارستان‌های دولتی شهدای عشایر، شهید رحیمی، عسلیان و تامین اجتماعی دستگاه سونوگرافی وجود دارد.

وی گفت: در بیمارستان‌های خصوصی ایران، توحید و شفا نیز سونوگرافی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۰ تا مطب متخصص رادیولوژی در خرم‌آباد فعال هستند که دارای دستگاه سونوگرافی هستند که در مجموع ۱۷ دستگاه فعال هستند.

نیکبخت با بیان اینکه دو نوع تعرفه خصوصی و دولتی برای سونوگرافی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: که تعرفه خصوصی گرانتر از دولتی است.

وی در خصوص مرکز بهداشت درمانی در هر محله گفت: قیمت زمین سرسام‌آور است و توان خرید زمین در همه محلات برای احداث مرکز بهداشت وجود ندارد و مجبوریم که به اجازه ساختمان‌هایی برای این موضوع اکتفا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در برخی محلات شهرها و روستاهای استان که امکان خرید زمین وجود دارد دانشگاه اقدام به ساخت خانه بهداشت و یا مرکز بهداشتی درمانی کرده است.

نیکبخت از اخذ مجوز ساخت دانشکده بهداشت در استان خبر داد و با بیان اینکه در سفر اخیر مسئولین اورژانس کشور به استان مصوب شد که یک ساختمان با زیربنای ۵۰۰۰متر مربع برای اورژانس استان در نظر گرفته شود، اظهارکرد: دو بیمارستان عمده ۲۵۰ تختخوابی در دورود و کوهدشت در دست اجراست.

وی افزود:  تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از محل بانک‌های استان و با حمایت استاندار لرستان برای این دو بیمارستان تامین شده است و از محل توازن نیز ۱۰ میلیارد تومان به هر کدام از این بیمارستان‌ها  اختصاص یافته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close