اخبار بروجردویژه ها

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور: باید تلاش شود تا پایان دولت مجوزهای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بروجرد گرفته شود

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث نیروگاه حرارتی ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان یکی از اولویت‌های توسعه است.

فاطمه مقصودی در جلسه بررسی و جانمایی احداث نیروگاه حرارتی ۵۰۰ مگاواتی در بروجرد که ۱۶ بهمن‌ماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی را مهیا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا وی تصریح کرد: با توجه به مصرف برق صنایع و شهرهای شمال لرستان و بخصوص شهرستان بروجرد، ایجاد این نیروگاه یکی از اولویت‌های توسعه شهرستان است.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی خط لوله گاز سراسری و همچنین نیروی کار در منطقه در کنار اراضی ملی می‌توانیم این نیروگاه را در شهرستان ایجاد کنیم.

مقصودی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با وزارت نیرو در خصوص این نیروگاه، افزود: اگر نگاه ما کلان نباشد با کارهای لحظه‌ای به‌جای نخواهیم رسید.

وی اضافه کرد: از روزهای ابتدای کار احداث نیروگاه را در دستورکار قرار گرفت و برای انجام این کار باید همدلی، همکاری، تعصب بین مسئولین استان و شهرستان وجود داشته باشد.

نماینده بروجرد در مجلس بیان کرد: برای احداث این پروژه باید زمین منابع طبیعی، بالای ۳۰ هکتار و نزدیک به خطوط گاز باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور نیز در این جلسه گفت: نیروگاه حرارتی هیچ آلاینده زیست‌محیطی برای منطقه ندارد.

محسن طرزطلب اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و مناطق پیشنهادی می‌توانیم این نیروگاه را در شهرستان بروجرد و استان لرستان ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: این نیروگاه از نوع نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و با راندمان ۵۸ درصد است که هیچ آلاینده زیست‌محیطی برای منطقه ندارد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه باید تمهیدات لازم فراهم شود تا سرمایه‌گذار با اشتیاق وارد کار شود.

طرزطلب اضافه کرد: ۱۴ مجوز برای شروع کار لازم است که از جمله آن‌ها می‌توان به محیط‌زیست، پدافند، زمین، گاز، برق، اتصالات، میراث فرهنگی و … اشاره کرد.

وی بیان کرد: زیرساخت‌ها برای عملیات اجرایی باید انجام و تلاش شود تا قبل از پایان دولت به مناقصه گذاشته شود.

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور ادامه داد: بروجرد دارای پتانسیل بوده و این نیروگاه‌ها مورد تائید سازمان محیط ‌زیست بوده و با توجه به سیستم این نیروگاه‌ها، با مصرف آب بسیار کمی فعالیت می‌کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close