اخبار بروجرد

موزه آموزش ‌و پرورش بروجرد علمی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی است

روزهای بروجرد- مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد گفت: موزه آموزش‌ و پرورش شهرستان علمی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی است.

 

محمد مهرافزون افزود: هدف ما تأسیس و راه‌اندازی موزه به دنبال شناسایی، گردآوری، طبقه‌بندی، سازمان‌دهی، ترمیم و حفظ و حراست و نگهداری از اسناد و اشیا قیمتی آموزش ‌و پرورش است که آموزش‌وپرورش بروجرد بالای ۱۲۰ سال قدمت دارد و تلاشمان بر این است که محققان، پژوهشگران، دانشجویان، دانش آموزان و علاقه‌مندان در راستای پژوهش از آن بهره ببرند.

وی تصریح کرد: موزه محلی علمی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی است و هدف موزه پژوهش در آثار به جامانده انسان و محیط‌ زیست از گذشته تا به امروز است و هدف عمده آن بهره‌وری معنوی و پرورشی از آن است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه آموزش‌وپرورش و قدمت تاریخی آن در تحولات ابعاد مختلف فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، خبری، معنوی و …از جمله دلایلی است که منجر به تأسیس و راه‌اندازی موزه در آموزش‌وپرورش بروجرد شود.

مهرافزون اضافه کرد: هدف اصلی و اساسی از تأسیس و راه‌اندازی موزه گردآوری گنجینه ارزشی و حفظ آن از گزند حوادث و اتفاقات اجتماعی و نگهداری آن بوده تا این میراث گرانبها به نسل‌های آینده منتقل شود و اسناد و مدارک و اشیا قیمتی به تأیید و ثبت اداره میراث و گردشگری بروجرد رسیده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close