اخبار جهان

مردم پورتوریکو با تبدیل شدن به یکی از ایالت های آمریکا موافقت کردند

روزهای بروجرد- مردم جریره پورتوریکو با شرکت در یک همه پرسی با تبدیل شدن این جزیره تابع واشنگتن به یکی از ایالت های آمریکا موافقت کردند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، مردم جزیره «پورتوریکو» در یک همه پرسی غیرملزم همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای به تبدیل شدن این جزیره به یکی از ایالت های آمریکا دادند.

بیش از ۵۲ درصد از شهروندان این جزیره واقع در دریای کارائیب که یکی از مناطق تابع ایالات متحده آمریکا و نه بخشی از خاک این کشور است با تبدیل شدن به یکی از ایالت های آمریکا موافقت کردند.

«جنیفر گونزالس» نماینده پورتوریکو در کنگره آمریکا گفت: این یک تصمیم واضح و قوی است و جمهوریخواهان و دموکرات ها باید بفهمند که پورتوریکو از اینکه یک منطقه تابع باشد دیگر خسته شده است.

پورتوریکو تحت حاکمیت کنگره آمریکاست و شهروندان این جزیره نیز شهروندان آمرکایی هستند اما گونزالس تنها نماینده این منطقه از حق رای در کنگره بهره مند نیست و مردم پورتوریکو نیز حق رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ندارند.

بنابراین گزارش، این نخستین بار نیست که شهروندان پورتوریکو  به تبدیل شدن به یک ایالت آمریکا به طور کامل رای می دهند اما بر خلاف همه پرسی های سابق در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ که جنبش های استقلال طلب آن را تحریم کردند این بار این همه پرسی تحریم نشد. جنبش های استقلال طلب خواستار استقلال کامل یا دستیابی به وضعیت کشور آزاد مرتبط هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close