اخبار بروجرد

اهدای خون در بروجرد ۹ درصد کاهش یافته است

روزهای بروجرد- سرپرست انتقال خون بروجرد گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و شیوع ویروس کرونا میزان اهدای خون در این شهرستان ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

علی شجاعی در گفت و گو با ایرنا افزود: هر ساله با شروع فصل سرد، اهدای خون کاهش می یابد اما امسال به دلیل کرونا اهدای خون با کاهش بیشتری مواجه شده است.

وی اضافه کرد: مصرف خون و درخواست خون برای ادامه زندگی برای بیماران همیشه وجود دارد اما ذخیره خون کم شده که همشهریان باید برای تامین فرآورده‌ها خونی شهرستان مراجعه کنند.

شجاعی بیان‌کرد: در هشت ماهه اول امسال اهدای خون در بروجرد ۹ درصد کاهش یافته که از اهداکنندگان مستمر خون و سایر گروه ها دعوت می شود برای اهدای خون به بیماران اقدام کنند.

سرپرست انتقال خون بروجرد بیان کرد: اهدای خون راه انتقال بیماری نیست و بدن مستعد بیماری نمی شود که در این راستا همه شرایط بهداشتی در مراکز خونگیری مهیا است و در این روزهای سخت، اهداکنندگان به فکر بیماران باشند.

وی با اشاره به اهدای پلاسما افزود: اهدای پلاسما در استان لرستان در بروجرد و خرم آباد وجود دارد که افراد مبتلا به کرونا پس از ۲۸ روز از اتمام دوره بیماری می توانند با مراجعه به انتقال خون، اهدای پلاسما را انجام دهند.

شجاعی گفت: خون های اهدایی پس از انجام آزمایشات مورد نیاز در اختیار بیماران خونی مانند هموفیلی و سایر بیماران قرار می گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close