اخبار بروجرد

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان: ۷۰ درصد آسفالت مدارس بروجرد فرسوده است

روزهای بروجرد- مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: ۷۰ درصد آسفالت مدارس شهرستان فرسوده است.

محمد مهرافزون در جلسه شورای آموزش‌وپرورش بروجرد اظهار کرد: آموزش‌وپرورش بروجرد دارای سه شاخص اصلی ارزیابی بوده که شامل؛ کنکور، المپیاد و معدل پایه دوازدهم است.

وی تصریح کرد: در موضوع و موفقیت المپیاد بروجرد توانست در مرحله اول المپیادهای علمی ۹۳ رتبه برتر را کسب کند و نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته باشیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: در معدل پایه دوازدهم توانستیم رتبه نخست استان را در معدل کتبی نهایی با ضریب ۲۶ نسبت به سایر شهرهای استان کسب کنیم و رشد ۴.۰۸ درصد قبولی در استان را داشته باشیم.

مهرافزون اضافه کرد: بروجرد در مسابقات فرهنگی _ هنری توانست ۱۶۶ رتبه برتر انفرادی و ۳۲ رتبه گروهی را کسب کند و در مسابقه پرسش مهر توانستیم ۲ رتبه کشوری و ۳۴ رتبه استانی را کسب کنیم.

وی بیان کرد: باید آموزش‌وپرورش به دنبال خلق منابع باشد که در این راستا پروژه‌های ساخت تالار و هتل فرهنگیان در دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) در حال انجام است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: خانه معلم بروجرد در شان فرهنگیان شهرستان نبود به همین منظور به دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) انتقال پیدا کرد که ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

مهرافزون عنوان کرد: دبیرستان امام خمینی(ره) یک اثر تاریخی منحصر به‌فرد است و با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش بروجرد ۱۲۰ سال قدمت دارد موزه آموزش‌وپرورش شهرستان در آنجا در حال راه‌اندازی است.

وی اظهار کرد: با انتقال خانه معلم به دبیرستان امام خمینی(ره) درمانگاه فرهنگیان بروجرد نیز توسعه پیدا خواهد کرد و به آزمایشگاه و دستگاه سونوگرافی به آنجا آورده می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد تصریح کرد: وسایل گرمایشی ۲۵ مدرسه در روستاهای شهرستان بخاری بودند که تبدیل به پکیج شدند.

مهرافزون خاطرنشان کرد: تأسیس هنرستان هنرهای زیبا در سه رشته گرافیک، نمایش و موسیقی یکی دیگر از کارهای بزرگی بوده که در بروجرد انجام شده است.

وی اضافه کرد: حفاظت و صیانت از اموال و اسناد آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌بایست در رأس آموزش‌وپرورش پیگیری و نظارت شود و بنده از زمان ورود به آموزش‌وپرورش نه‌تنها یک وجب از خاک آموزش‌وپرورش را به شخصی یا ارگانی واگذار نکرده‌ایم بلکه توانسته‌ایم املاک و زمین‌هایی را که متعلق به آموزش‌وپرورش بوده است پس بگیریم.

مدیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: آموزش‌وپرورش بروجرد با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو است که امروزه کمبود نیروی انسانی، عدم اعتبار و سرانه بهداشتی و آموزشی، فرسوده بودن مدارس و مشکلات گرمایشی و ایزوگام از مهم‌ترین مشکلات پیش روی آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود.

مهرافزون ادامه داد: ۷۰ درصد آسفالت مدارس فرسوده است و ۶۰ درصد فضای فیزیکی مدارس ما استحکام بنا ندارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close