لرستان

دادستان خرم‌آباد تاکید کرد: مجازات سنگین برای عاملان تیراندازی ها/ پیگیری تغییر کاربری اراضی

روزهای بروجرد- دادستان خرم ‌آباد با تاکید بر اینکه مجازات‌های سنگین حبس و تبعید برای عاملان تیراندازی‌ها نوشته می‌شود، گفت: مرتب پیگیر مسئله تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تصاحب اراضی ملی هستیم.

به گزارش مهر، سعید رازانی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون مشکلات مدیریت شهری و سد معبر اظهار داشت: رفع سد معبر از تکالیف شهرداری است و در مکاتبات مختلف دادستانی خرم آباد با این نهاد در این رابطه تاکید شده است.

شهرداری برای رفع سد معبر برنامه داشته باشد

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری بایستی از همان ابتدای صبح مانع فعالیت دستفروشان شوند تا منجر به تقابل افراد نشود، تصریح کرد: اقدامات مقابله با سد معبر و دستفروشی باید مستمر و مداوم باشد و از سوی دیگر می‌توان اینها را در قالب بازارچه‌های محلی ساماندهی کرد و شهرداری و شورای شهر خرم آباد باید در این زمینه برنامه داشته باشد.

دادستان خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جلسات متعددی با سپاه و اطلاعات و نیروی انتظامی در خصوص تیراندازی‌ها داشته‌ایم، اظهار داشت: در این جلسات تاکید کرده‌ایم کسانی که اقدام به خرید و فروش سلاح می‌کنند شناسایی و دستگیر شوند و تا کنون نیز چندین باند در این رابطه شناسایی شده است.

مجازات‌های حبس ۱۰ سال به بالا برای عاملان تیراندازی‌ها

رازانی با بیان اینکه تاکنون برای افرادی که اقدام به تیراندازی کرده‌اند نیز مجازات‌های حبس ۱۰ سال به بالا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در رابطه با تیراندازی‌هایی که می‌شود در صورت شناسایی افراد شدیدترین برخورد با عاملان آن می‌شود، از جمله در خصوص تیراندازی افراد به تیر چراغ برق در منطقه ماسور ۱۳ سال حبس برای عاملان آن نوشته شد.

وی با تاکید بر اینکه هرجا که عاملان تیراندازی‌ها شناسایی شوند مجازات‌های سنگین حبس برای آنها نوشته می‌شود و رافتی در این خصوص نداریم و حتی مجازات تبعید را هم در برخی پرونده‌ها داشته ایم، افزود: مشکل ما بحث عدم شناسایی افراد است؛ اکثر تیراندازی‌ها در ساعات پایانی شب است و مشکل ما در عدم شناسایی است.

دادستان خرم آباد خاطرنشان کرد: تاکید ما به نیروی انتظامی و نهادهای اطلاعاتی بر شناسایی به موقع عاملان تیراندازی‌ها است و در این راستا چند جلسه با نیروی انتظامی و اطلاعات داشته‌ام.

به شدت پیگیر مسئله حضور دیرهنگام پلیس بر سر صحنه حوادث هستیم

رازانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همچنین گله مندی خود را به نیروی انتظامی اعلام کرده ایم و در خصوص مراجعات مردمی پیرامون حضور دیرهنگام پلیس بر سر صحنه حوادث با نیروی انتظامی صحبت کرده‌ایم، گفت: عوامل انتظامی اعلام می‌کنند که میانگین مدت زمان حضور بر سر صحنه پس از تماس ۸ تا ۱۰ دقیقه است.

وی با بیان اینکه خواهش ما این است اگر مواردی در خصوص حضور دیرهنگام پلیس بر سرصحنه وجود دارد از سوی مردم و یا دیگر اشخاص به دادستانی اعلام شود چراکه به شدت پیگیر این موضوع هستم، تصریح کرد: همچنین در بحث مفاسد اگر اخباری در باب اختلاس و ارتشاء دارید می‌توانید به بازرسی ارائه دهید و سازمان بازرسی از نهادهای مربوطه به صورت دوره‌ای، فوق العاده و موردی بازرسی کند.

دادستان خرم آباد افزود: همچنین افراد مطلع می‌توانند سر نخ موضوع را به دادستانی بدهند تا ما بررسی کنیم، اگر این گزارش‌ها را به همراه یکسری قرائن و مدارک و مستندات به ما بدهید اقدام می‌کنیم.

مرتب پیگیر مسئله تغییر کاربری اراضی هستیم

رازانی با اشاره به اینکه ما با حجم زیادی از کار روبه رو هستیم، بازدیدهای متعدد از مناطق حاشیه نشین داشته‌ایم، در سیل مدام در مناطق بودم و پس از آن هم به شدت نگران دیواره ساحلی و بازسازی‌ها بودم، اظهار داشت: مرتب برای جهاد کشاورزی در خصوص تغییر کاربری اراضی دستور می‌نویسم و خودم هم در این خصوص نظارت می‌کنم که موارد آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه در خصوص ایجاد کمربند سبز شهر به نهادها خیلی فشار می‌آوریم، تصریح کرد: در محله پشته حسین آباد فشار می‌آوریم برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تأمین فضای سبز مردم یک پارک بزرگ ایجاد شود؛ مرتب پیگیر هستیم در کوهپایه‌های کمر سیاه کسی زمین دولتی تصاحب نکند.

وضعیت دو کارخانه پارسیلون و سیمان خرم آباد

دادستان خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت کارخانه پارسیلون اشاره کرد و اظهار داشت: این کارخانه در اختیار فردی بود که بر اساس خصوصی سازی خریداری شده بود اما توان کافی برای راه اندازی را نداشت و ضمن اینکه قرارداد مشکلاتی داشت و این قرارداد لغو شد و کارخانه به دولت برگشت.

رازانی با بیان اینکه در رابطه با این کارخانه با حجم زیادی از بدهکاری به بانک‌ها، تأمین اجتماعی و شرکت‌ها رو به رو هستیم، تصریح کرد: قرار شد یک کنسرسیوم از بانک‌ها تشکیل شود و بیایند پای کار، الان هم نماینده شرکت آتیه سازان پای کار است و پیگیر هستیم سرمایه گذار قوی که بتواند آن را راه اندازی کند وارد عرصه شود.

وی در خصوص کارخانه سیمان خرم آباد نیز اظهار داشت: دولت مساعدت‌های لازم را با سرمایه گذار کارخانه کرده است، ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات و زمین مورد نیاز کارخانه تأمین شده است اما سرمایه گذار مجدداً مرتب قول می‌دهد اگر بانک مساعدت کند کار را انجام می‌دهم.

دادستان خرم آباد گفت: دنبال این هستیم سرمایه گذار قوی بیاید در کنار سرمایه گذار قبلی و مشکلات این واحد حل شود؛ متأسفانه در استان کسانی که آمده‌اند کارخانه راه اندازی کنند سرمایه کافی نداشته‌اند و اتکای آنها به منابع بانکی بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close