اخبار بروجرد

عکاسان وقایع‌نگاران تاریخی کشور هستند

روزهای بروجرد- یکی از هنرمندان عکاس بروجردی گفت: عکاسان با ثبت وقایع تاریخی کشور آن‌ها را به عنوان اسنادی برای آیندگان به ثبت می‌رسانند.

کاوه حدادی
کاوه حدادی

کاوه حدادی در گفت‌وگو با فارس با شاخص و برجسته خواندن نقش هنر و رسانه در اطلاع‌رسانی و کمک به مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: نگاه خلاقانه داشتن نسبت به هر موضوعی می‌تواند موثر و راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: عکاسی خبری و مطبوعاتی با برخورداری از شاخصه به‌روز بودن می‌تواند به مراتب کارکرد موثرتری در مقایسه با دیگر ابزارهای رسانه‌ای داشته باشد، به‌ طوریکه گاه تاثیر یک عکس بیش از مقالات و سخنرانی‌های علمی بوده و مفهوم را به نحو مطلوب‌تری به مخاطب القاء می‌کند.

این هنرمند عکاس افزود: به این ترتیب گاه ثبت لحظه‌ای خاص از یک ماجرا و واقعه تلنگر و اثرپذیری بیش از چندین مقاله و سخنرانی دارد.

حدادی گفت: اغراق نیست اگر بگوییم عکس‌ها سرنوشت جهان را تغییر داده‌اند، همانگونه که نقش عکس در توجه دادن مردم به رخدادهایی مانند سیل، زلزله و دیگر بحران‌های اجتماعی و جلب اعتماد و کمک‌های مادی و معنوی آنان بر کسی پوشیده نیست.

وی از عکس به عنوان مهمترین و موثرترین ابزار رسانه‌ای در روزهای کرونایی یاد و تاکید کرد: هنر عکاسی در شرایط کنونی توانسته نقش و رسالت خود را در انعکاس خدمات کادر درمانی در مقابله با بیماری کرونا ایفا کرده و زحمات آنان را به تصویر بکشد.

این هنرمند عکاس ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای انعکاس خدمات مدافعان سلامت از دریچه دوربین‌های عکاسی ایجاد روحیه وفاق و همیاری در بین مردم است، تا آنجا که این مهم توانسته حس مسوولیت‌پذیری افراد جامعه در این باره را برانگیخته و بستر مناسبی برای کمک به مدیریت و مهار بیماری فراهم آورده است.

حدادی اظهار کرد: با همه آنچه که گفته شد، بجا است عکاسان و خبرنگاران همچون همیشه و این بار در بحران کرونا نقش پیشرویی خود را حفظ کرده و آثار درخشان و به مراتب تاثیرگذارتری را به ثبت برسانند.

این هنرمند عکاس ثبت لحظات مبارزه در میدان مقابله با ویروس کرونا به عنوان برهه‌ای حساس از تاریخ معاصر کشورمان را ضروری و البته ارزشمند خواند و افزود: ثبت وقایع روزهای کرونایی و نگرانی و غمی که در نگاه مردم وجود دارد، دارای ارزش تاریخی است.

حدادی تاکید کرد: از این‌رو اگر آثار عکاسان و هنرمندان نبود، در آینده تصویر مستندی از این بخش از تاریخ معاصر کشورمان در دست نبود.

وی با بی‌نظیر خواندن نقش هنر در اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی به ویژه در بزنگاه‌های حساسی چون شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: یادمان نرود اگر هنرمندان و عکاسان نبودند، آنگاه توجه جهانیان به موضوعات مهم جلب نمی‌شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close