اخبار بروجرد

رییس آموزش و پرورش بروجرد: اولیای دانش‌‎آموزان بازوان توانمند مدیران مدارس هستند

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اولیای دانش‎آموزان همیاران و بازوان توانمند مدیران مدارس هستند و با تولید فکر نقش مؤثری در پیشرفت اهداف آموزشی دارند.

محمد مهرافزون درحاشیه انتخابات انجمن اولیای دانش آموزان شهرستان افزود: از بین ۲۶ داوطلب انتخابات ۶تن از اولیا با اکثریت ارا به عضویت شورای اولیا و مربیان درمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه پیوند اولیا و مربیان یکی از بسترهای جلب اعتماد ۲ طرفه را ایجاد می کند، اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان در مدارس با هدف تقویت و مشارکت اولیای دانش آموزان در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی، پرورشی و اطلاع رسانی درباره ماموریت های این انجمن و ایجاد فضای دوست داشتنی و با نشاط در مدارس ایجاد می شود.

 مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: دانش‌آموزان آینده سازان و سرمایه اصلی جامعه ما هستند و اولیا و مربیان نقش اساسی و کلیدی در تعلیم و تربیت آنان دارند.

مهرافزون اضافه کرد: انتخابات انجمن اولیا و مربیان به منظور مشارکت و همدلی اولیا برای ارتقا سطح کیفی فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به همکاری و مشارکت اولیا در فعالیت های آموزشی و پرورشی و عمرانی مدارس تأکید شده است.

وی اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان با اهداف همدلی و همیاری قطعا می تواند موجب افزایش کمی و کیفی برنامه های آموزشی، پرورشی و عمرانی و رشد و شکوفایی نظام تعلیم و تربیت در مدارس شوند.

وی افزود: امیدواریم در انتخابات روسای انجمن اولیا و مربیان افرادی برگزیده شوند که صاحب فکر، اندیشه های نوین باشند و کارایی و توانمندی لازم را داشته باشند.

مهرافزون بیان کرد: اولیا و مربیان نقش اساسی را در تصمیم گیری و سیاست گذاری مدارس دارند و اولیا می توانند تأثیر بسزایی در ارائه ی کمک های داوطلبانه والدین داشته باشند و در واقع همیار مدرسه باشند و نقش نظارتی خود را ایفا کنند.

مهرافزون اضافه کرد: انجمن ها باید از ظرفیت ها و قابلیت های اولیا برای جلب خیرین استفاده کنند و مشارکت ها و کمک های مالی را بر اساس ضوابط و قوانین دریافت کنند.

وی گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی و مهارتی در سه رشته ی آموزشی، پرورشی و عمرانی بسیار حائز اهمیت است و می تواند مفید واقع شود.

وی افزود: اموری مانند فعالیت های فوق برنامه، کلاس های آموزشی، برگزاری اردو، بازدید علمی و مسابقات ورزشی باید از کانال انجمن اولیا و مربیان بگذرد و طبق نظر آن ها انجام شود.

شهرستان ۴۰۰هزار نفری بروجرد دارای ۵۵هزار دانش آموز است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close