اخبار بروجردویژه ها

هشدار دادستان بروجرد نسبت به توهین و تهمت در فضای مجازی و دقت در خریدهای اینترنتی

روزهای بروجرد- دادستان بروجرد با تاکید بر اینکه مردم نباید وارد اکانت‌های جعلی شوند گفت: بسیاری در فضای مجازی اکانت جعلی درست کرده و با همین اکانت جعلی مبادرت به توهین و تهدید افراد می‌کنند.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بحث گسترش فناوری و و سایل ارتباطی دامنگیر همه خانواده‌ها و همه عرصه‌ها شده است و در حال حاضر یک تهدید بسیار بزرگ برای امنیت شهر است که این فضا مسائل اخلاقی و بحث حقوق خصوصی اشخاص را هم تحت شعاع خودش قرار داده و روز به روز شاهد افزایش این نوع پرونده‌ها در دادسرا هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری در فضای مجازی اکانت جعلی درست کرده و با همین اکانت جعلی مبادرت به توهین و تهدید افراد می‌کنند افزود: این گونه افراد در واقع با آبروی دیگران بازی می‌کنند و اسرار محرمانه اشخاص را به‌وسیله نرم‌افزارهایی در محیط‌های مجازی خاص پخش می‌کنند که تمام این اعمال و رفتار می‌تواند واجد وصف مجرمانه باشد.

دادستان بروجرد در رابطه با اهمیت فضای مجازی در زندگی امروزی عنوان کرد: بحث مهمی که باید به آن اهمیت داد و بحث کلیدی ما محسوب می‌شود فرهنگ‌سازی است و باید بدانیم که فضای مجازی وارد زندگی ما شده اما این یک تهدید بزرگ است و خانواده‌ها حتما باید در این زمینه آموزش ببینند.

وی بیان کرد: بحث مهم دیگری که باید مد نظر باشد بحث نظارت خود خانواده‌ها بر روی کارهای فرزندانشان است. ما به عنوان والدین به راحتی گوشی موبایل را در اختیار نوجوانان خود قرار می‌دهیم اما این گوشی‌ها دریچه‌ای برای ورود به دنیایی از خطرات است که هم نوجوان و هم خانواده را تهدید می‌کند.

محمدی با اشاره به‌وجود نقدهایی که در فضای مجازی می‌شود گفت: خانواده‌ها دقت کنند اشخاص و افرادی در فضای مجازی فعال هستند و نقدهایی هم دارند و در خور سلیقه، تفکر و برداشتی که دارند مطالبی را نیز بیان می‌کنند. باید بدانیم این نقدها تا زمانی خوب، به‌جا و منصفانه است که مسائل شرعی، وجدانی و شهروندی در آن رعایت شود در غیر این صورت باید از این گونه نقدها دوری کرد.

وی تصریح کرد: امر به معروف حق همه شهروندان است اما اگر این نقدها و یا امر به معروف کردن‌ها به سمت توهین به اشخاص برود و وارد محدوده مجرمانه شده و آبروی کسی را ببرند باید با آن مقابله کرد. مجازات این گونه جرائم سنگین‌تر از جرائم معمولی است که در قدیم صورت می‌گرفته، چون بحث آبروی اشخاص در میان است بنابراین از این گونه مسائل و مشکلات نباید ساده عبور کنیم.

دادستان بروجرد با اشاره به این موضوع که همشهریان عزیز مراقب سایت‌هایی که برای خرید کالا راه‌اندازی شده باشند گفت: خیلی از این سایت‌هایی که ما برای خرید کالا انتخاب می‌کنیم جعلی است و به‌منظور آسیب رساندن و خالی کردن حساب ما ساخته و راه‌اندازی  شده‌اند، بنابراین در زمان خرید حتما ابتدا کالا را رویت و دریافت کنید و قبل از دریافت هیچ گونه پولی از حسابتان به این سایت‌ها واریز نکنید.

وی تاکید کرد: حتما از درگاه‌های اینترنتی تائید شده و مستند استفاده کنید. متاسفانه نرم‌افزارهای مشکوکی وجود دارد که به‌صورت ربات عمل می‌کند هر پستی که در این سایت‌ها گذاشته می‌شود شاید کمتر از ۳۰ دقیقه به کل دنیا مخابره می‌شود  پس مراقب باشیم که در دام کلاهبرداران نیفتیم.

محمدی تصریح کرد: خیلی از همشهریان مراجعه می‌کنند و می‌گویند چند روز پیش خرید کرده‌ایم، پول را هم واریز کرده‌ایم اما خبری از کالا نیست. سبب تعجب است که با وجود این همه هشدار ولی باز هم کسانی هستند که از سایت‌های جعلی و نامعتبر خرید می‌کنند.

وی اظهار داشت: باید بگویم مبالغ کلانی از همشهریان ما توسط این سایت‌های نامعتبر و جعلی برداشت شده که برگشت آن شاید غیرممکن نباشد اما چالش بزرگی را ایجاد کرده و سبب نگرانی‌ها و آشفتگی‌های عده‌ای شده است بنابراین درخواست ما از همشهریان بروجردی این است که به تماس‌های مشکوک اعتماد نکرده و درخواست‌ها و خواسته‌هایی که از شما دارند و گاهی گفته می‌شود که به نزدیکترین عابربانک مراجعه کنید اهمیت نداده و به پلیس فتا مراجعه کنید به‌ویژه در شرایط فعلی و سهمیه‌بندی بنزین و راه‌اندازی کارت سوخت‌های جدید.

دادستان بروجرد افزود: گاهی اوقات ما خودمان ایجاد کننده مشکلات این چنینی هستیم و دیده شده که عکس‌های خانوادگی خودمان را به راحتی در اختیار دیگران قرار می‌دهیم و از هر سایتی ارسال می‌کنیم و گاهی اوقات اشتباهاتمان غیرقابل جبران است پس مراقب باشیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close