اخبار بروجردویژه ها

تعلل یا تعمد؟ چرا فرماندار بروجرد از اجرای قانون طفره می رود؟

روزهای بروجرد- یکی از وظایف فرمانداران نظارت بر شورای شهر و شهرداری وفق مقررات است.

حدود دو هفته‌ای می‌شود که انتخابات ریاست شورای شهر برگزار شده است و دو نامزد با رای مساوی منتظر اعلام نظر فرماندار به عنوان رییس کمیته انطباق شهرستان هستند.

 طبق قانون به ترتیب شرط ایثارگری، مدرک تحصیلی و در صورت تساوی در هر دو قرعه کشی تکلیف ریاست را مشخص خواهد کرد.

 هر دو نامزد طبق اعلام مراجع ذی صلاح دارای شرط ایثارگری هستند برخی در این مورد شبهه وارد کردند که مدت زمان ایثارگری محاسبه گردد که با استعلام کتبی از شورای عالی استان ها و استعلام شفاهی از وزارت کشور مشخص شد که مدت زمان ایثارگری شرط نیست و صرف داشتن سابقه ایثارگری مد نظر قانون گذار بوده است.

اما حالا که نتیجه موضوع ایثارگری مشخص شده همان عده که سستی استدلالشان در موضوع ایثارگری عیان شده حالا مدرک تحصیلی را دست مایه لج بازی های غیر قابل توجیه خود کرده‌اند و اعتقاد دارند چون محمد بیاتی به دلیل جانبازی از مزایای حقوق یک مدرک تحصیلی بالاتر بهره مند است پس دو نفر در مدرک تحصیلی هم برابرند و باید قرعه کشی انجام گیرد.

سستی این استدلال آنقدر واضح است که برای درک آن، اطلاعات دانشجوی ترم اول حقوق هم کفایت می کند که منظور قانونگذار مدرک دانشگاهی است نه مزایای حقوقی آن، به بیان ساده آقای محمد بیاتی در صورت تمایل برای گرفتن مدرک دکتری ابتدا باید حتما مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه اخذ کند یعنی با مزایای حقوق یک مدارک تحصیلی بالاتر نمی توان واجد آن مدرک شد.

قانون مشخص است نظر شفاهی استانداری و وزارت کشور را هم فرماندار می داند اما چرا وی برای اجرای قانون اینقدر تعلل می کند؟ قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ جلسه انتخاب رئیس شورا صورت جلسه شده است و ورود عضو علی البدل هم تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد این را که دیگر فرماندار قبول کرده پس چرا کسی که باید حاشیه ها و تنش ها را در شهر خاتمه دهد خود به آن دامن می زند؟

فرماندار بروجرد باید بداند که در ماه های آینده یک انتخابات سخت و دشوار را در پیش دارد و ورود با این رویه لرزان مشکل زا خواهد بود.

برای اجرای قانون رودربایستی و فشارهای پیدا و پنهان نباید بر رئیس شورای تامین شهرستان اثر بگذارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close