اخبار بروجرد

بروجرد پیرترین شهر لرستان است

روزهای بروجرد- بر اساس آخرین سرشماری از جمعیت ۳۲۶ هزار و ۴۵۲ نفری شهرستان بروجرد تعداد ۴۱ هزار و ۸۹۹ نفر جمعیت معادل ۱۲/۸ درصد بالای ۶۰ سال هستند که بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی آن جمعیت پیر محسوب می شوند.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی امور سالمندان اداره کل بهزیستی لرستان در گفت و گو با ایرنا گفت: درصد جمعیت سالمند شهرستان بروجرد بنا بر سرشماری سال ۹۰ میزان ۹/۸ درصد بود که این آمار در سال ۹۵ یعنی به مدت پنج سال به ۱۲/۸ درصد افزایش یافته است.

پوران دخت قاسمی افزود: در همین راستا بنیاد فرزانگان در بروجرد متشکل از سالمندانی فرهیخته و توانمند راه اندازی شد که با ارائه برنامه ریزی هایی در بخش های مختلف اوقات فراغت و کلاس های مختلف آموزشی تلاش شود تا سالمندان مشکلات کمتری داشته و سالمندی سالم تری را پشت سربگذارند.

وی اظهارداشت: جامعه هدف بنیاد فرزانگان بروجرد هر فرد بالای ۶۰ سال می تواند باشد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی امور سالمندان اداره کل بهزیستی لرستان با اشاره به برنامه ها و کلاس های آموزشی درمانی برای سالمندان بیان کرد: کلاس های آموزشی در بخش درمانی بیشتر با محور پیشگیری از برخی بیماری ها اعم از پوکی استخوان، دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی، افسردگی و اضطراب است.

قاسمی یادآور شد: با توجه به اینکه بروجرد پیرترین شهرستان لرستان به شمار می رود این شهرستان بعنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شده که فرمانداری، بهزیستی و شهرداری بروجرد با همکاری سایر دستگاه ها در راستای اجرای شاخص های هشت گانه شهر دوستدار سالمند همکاری و برنامه ریزی می کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر بروجرد، خرم اباد، الیگودرز و دورود نیز به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شده اند و برنامه های مرتبط در این زمینه در این شهرها نیز باید انجام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “بروجرد پیرترین شهر لرستان است”

  1. این امار مخدوشه طبق سرشماری ۹۵ جمعیت بروجرد ۱۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده که با امارهای قبلی و وضعیت موجود به هیچ وجه قابل توجیه نیست در پایان سال ۹۴ به گفته رییس ثبت احوال بروجرد جمعیت بروجرد ۳۵۷ هزارنفر بود چه طور طی یک سال تا سرشماری جمعیت به۳۲۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد؟؟؟ به جای کپی کردن خبر بقیه خبرگزاری ها چهار تا مصاحبه اختصاصی با مسئولین انجام بدین پیگیر این کارا باشید تا با القابی مثل پیرترین شهر و رشد منفی جمعیت از گردونه خارج نشیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close