اخبار بروجردویژه ها

بروجرد شهری برای گردشگران تابستانی

روزهای بروجرد- بروجرد با وجود داشتن جاذبه های طبیعی بسیار و آب هوایی معتدل و خنک در بهار و تابستان مقصد گردشگران و مسافرانی است.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجرد به دلیل آب و هوای مطبوع و دارا بودن مناطق تفریحی و گردشگری بکر و طبیعی مقصد گردشگران در ایام مختلف به خصوص تعطیلات آخر هفته می باشد.

از مکان های مورد پسند گردشگران در بروجرد منطقه ونایی و دربند است که با وجود آب و هوای خنک در تابستان و وجود رودخانه خروشان گلرود مکانی برای گذران ساعت های گرم روز می باشد.

از دیگر اماکن تفریحی و گردشگری منطقه زیبای کرتول در روستای توده زن است که درختان سر به فلک کشیده سایه ای به منطقه افکنده که خورشید را نمی توان دید.

رودخانه زیبایی که از کوه های گرین سرچشمه می گیرد و در گرمای هوا پذیرای مسافران و گردشگران است.

از دیگر مناطق گردشگری بروجرد باغ فدک، تپه چغا و پارک سماور است که به دلیل وجود این امامکن در شهر مسافران و گردشگران فراوانی را به خود راه می دهد.

از دیگر اماکن تفریحی شهر بروجرد خانه های تاریخی است که در محله صفا بروجرد واقع شده اند و گردشگران بسیاری در سفر به بروجرد از خانه های تاریخی بازدید و با تاریخ و تمدن کهن بروجرد آشنا می شوند.

از همه این تفاسیر که بگذریم وقتی به تعطیلات چند روزه عید سعید فطر نگاه می کنیم به ضعف مدیریت شهری بروجرد و نبود امکانات زیر ساختی برای حضور گردشگران در شهر بروجرد پی می بریم.

اماکن تفریحی ونایی و گلدشت و کرتول فاقد متولی مشخصی برای ساماندهی گردشگری است و هر کس برای خودش هر نرخی که دوست دارد از گردشگران برای کرایه مکان و آلاچیق دریافت می کند.

در منطقه گردشگری ونایی حضور نیروی انتظامی کمرنگ است و بسیاری از گردشگران با وضعیت نامناسب حجاب در این مناطق حضور دارند که زیبنده جامعه اسلامی ایران و شهر فرهنگی مذهبی بروجرد نیست.

در شهر بروجرد نبود پارکینگ در مرکز شهر و اطراف خانه های تاریخی بروجرد و نبود مکانی برای راهنمایی گردشگران مشکلاتی را به وجود می آورد.

در ایام تعطیلات ترافیک در مرکز شهر بروجرد و اطراف بازار تاریخی این شهر دو چندان می شود و باید در این ایام فکری برای رفع معضل ترافیک کرد.

متاسفانه در ایام تعطیلات ادارات مرتبط با بحث گردشگری تعطیل و مدیران این ادرات نیز در تعطیلی به سر می برند و اقدامی برای رونق گردشگری و جذب گردشگر انجام نمی دهند و اگر مشکلی برای گردشگران رخ دهد مردم خوب بروجرد به کمک آنان می شتابند.

متاسفانه کوچه های منتهی به خانه های تاریخی بروجرد از نظر آسفالت فرسوده و از نظر روشنایی تاریک است و شهرداری نیز دراین روز های تعطیل در بسیاری از مواقع زباله ها را نیز جمع آوری نمی کند.

لازم به ذکر است که باید از زحمات شبانه روزی امدادگران هلال احمر و اورژانس و آتش نشانی در این ایام تشکر کرد که بدون تعطیلی در خدمت مردم و گردشگران هستند.

رونق گردشگری در بروجرد نیاز به تلاش و کوشش فراوان دارد و مسئولان باید زیر ساخت های مناسب و نظارتهای خود را بیشتر کنند تا گردشگران با حضور در شهر بروجرد خاطره ای خوش به یادگار ببرند و بروجرد نیز با داشتن ظرفیت های فراوان با حضور گردشگران رونق بگیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close