اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: تاخیر در ساخت راه آهن باعث بدبینی مردم شد/ تقریبا مشکلات معارضان حل و فصل شده است

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: سیل سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، عمرانی، راههای شهری و روستایی، میراث فرهنگی، زیرساخت های آب، برق و گاز خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا عبدالرحیم رحیمی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: بارندگی های اخیر بعد از ۲۰ سال خشکسالی باعث شد بسیاری از قنات های بروجرد بعد از گذشت ۴۰ سال پر آب شدند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی در اثر سیلاب به وجود آمد دخالت کار بشر بود که مسیر رودخانه ها را عوض کردند و ساخت و ساز غیر مجاز انجام دادند.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه عدم رعایت مسائل ایمنی در مسیر رودخانه ها باعث خسارت شد، بیان کرد: در بروجرد سد نداریم فقط چند بند داریم، بند اصولی و استاندارد در شهرستان کم داریم، بند مسکن مهر یک بند غیر استاندارد بوده که در بی توجهی مسئولان وقت احداث شده است.

رحیمی اضافه کرد: اگر در شهرستان بروجرد حادثه خاصی نداشتیم نشانه اقدامات سریع در مدیریت بحران بود، بالای ۳۰روستا در شهرستان بروجرد گرفتار سیلاب بودند که با اقدامات خوب از خسارت جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: روستاهای شهرستان بروجرد برای جلوگیری از حوادث احتمالی در آینده باید سریع رودخانه های آنها لایروبی شوند و در غیر اینصورت مشکل ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: باید آمادگی خود را در برابر حوادث حفظ کنیم، باید بستر های مناسب برای رویارویی با بحران را داشته باشیم.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه راه آهن بروجرد ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: احداث راه آهن و تاخیر در احداث آن باعث بدبینی در مردم شد.

رحیمی افزود: نمایندگان مجلس تلاش کردند مصوبه احداث راه آهن را از مجلس گرفتند، در سال ۹۸ هر نماینده ۱۰۰ میلیارد ریال برای حوزه نمایندگی خود اعتبار دارد.

وی اظهار داشت: با جلسات مختلف با روستاییان منطقه تقریبا مشکلات معارضان حل و فصل شده است و در صورت تخصیص اعتبارات اولیه کار تملک اراضی راه آهن انجام می شود.

فرماندار بروجرد گفت: منتظر تخصیص اعتبارات هستیم تا بتوانیم با دست پر به مردم وعده احداث راه آهن بروجرد را اعلام کنیم.

رحیمی افزود: ۹۰ میلیارد ریال از اعتبار احداث راه آهن ابلاغ شده است باید تلاش کنیم با کمک نمایندگان زودتر اعتبارات جذب شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close