ویژه ها

تاملی بر پاسخ استانداری به انتقاد نماینده بروجرد

روزهای بروجرد- پس از سخنان علاالدین بروجردی  در نماز جمعه بروجرد و انتقادی که به مدیریت اجرایی استان بویژه معاونت عمرانی استاندار وارد کرد استانداری لرستان نیز در بیانیه‌ای به دفاع عملکرد خود پرداخت.

فارغ از اینکه در این میان حق با چه کسی اما همواره یکی از موانع و بزرگ ترین چالش های استان لرستان، مشکلات مدیریتی است که موجب عقب ماندگي مجموعه استان شده و متاسفانه در خصوص شهرستان بروجرد حتی موجبات افول و پسرفت دوچندان را فراهم آورده است.

این ضعف عملکرد عمدتا عبارتند از:

اختلاف و تفرقه میان نیروهای سیاسی و…

ضعف در پیگیری مطالبات در سطوح کشوری از جمله اعتبارات عمراني و امکانات با توجه به مسائل و مشکلات استان

توزیع ناعادلانه اعتبارات عمراني و امکانات

تمرکز گرایی و رفتار های مدیریتی سنتی و تنگ نظرانه

بی ثباتی در مدیریت شهرستان ها بویژه شهرستان بروجرد

متاسفانه این ضعف مدیریتی و بی عدالتی ها موجب شده تا همواره انرژی و پتانسیل های اقتصادی، سیاسی و.. هدر رفته و شاهد تنش ها باشیم.

یکی از مهمترین اصول مدیریتی این است که مجموعه تحت مدیریت احساس تعلق خاطر کند و در پیشرفت و توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی.. مشارکت داشته باشند.

مسئولان استان مدتهاست که با بی ثباتی در مدیریت شهرستان بروجرد و توزیع ناعادلانه اعتبارات عمراني و امکانات و….زمینه پسرفت این شهرستان را بوجود آورده اند.

 شهرستانی که زمانی زبان زد عام و خاص بود و افتخاری برای استان لرستان، اینک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

اصولاً تفویض اختیار و حفظ شان و منزلت و جایگاه سیاسی مدیر ارشد شهرستان یکی از مهمترین وظایف مدیران ارشد استانی است و این مهم از بدیهی ترین اصول عقلانی، اخلاقی و مدیریتی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close