اخبار ایران

سعید محمد کیست؟ فرماندهی متفاوت برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه

روزهای بروجرد- هفته گذشته با حکم سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسدارن سعید محمد به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. او جانشین سردار عبادالله عبدالهی شد که از سال ۱۳۹۱ در این سمت حضور داشت. سعید محمد ۵۰ سال دارد و از جمله فرماندهان جوان در سپاه به حساب می‌آید.

به گزارش فرارو، انتصاب تازه فرمانده سپاه از دو جهت قابل توجه است. اول آنکه سعید محمد برخلاف فرماندهان پیشین قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران از چهره‌های جوان و نسل دوم سپاه پاسداران است که در کوران دفاع مقدس در سپاه فعالیت زیادی نداشته‌اند.

از طرف دیگر سعید محمد برخلاف فرماندهان پیشین قرارگاه سازندگی سابقه نظامی‌گری ندارد و با وجود اینکه در سپاه پاسداران حضور داشته، او را با القاب نظامی نمی‌شناسند.

رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران از عنوان “دکتر” برای معرفی او استفاده می‌کنند و او با لباس نظامی در محل کار خود حاضر نمی‌شود.

در حالی که فرماندهان پیشین قرارگاه خاتم عموما از نظامیان باسابقه و حرفه‌ای بودند، در رزومه‌ای که برای سعید محمد ذکر شده است هیچ ردی از فعالیت نظامی دیده نمی‌شود. پیش از سعید محمد، محمد وفایی، محمد باقر قالیباف، حسن دانایی‌فرد، عبدالرضا عابد، رستم قاسمی، ابوالقاسم مظفری، عبادالله عبداللهی که همگی از فرماندهان دفاع مقدس بودند، فرماندهی قرارگاه خاتم سازندگی را برعهده داشتند.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، قرارگاهی از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، که در حال حاضر می‌توان گفت بزرگ‌ترین پیمان‌کار پروژه‌های دولتی است.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء پس از پایان جنگ ایران و عراق و به دستور مقام معظم رهبری و با حکم محسن رضایی تشکیل شد و هدف از تأسیس آن کمک به سازندگی کشور اعم از مشارکت در پروژه‌های «آب‌رسانی، نفت و گاز، سدسازی، انتقال آب و نیرو و راه‌سازی» بود.

این قرارگاه تحت تحریم‌های شدید بین‌المللی قرار دارد. بنا به گفته فرمانده قرارگاه در سال ۹۳، قرارگاه خاتم ۱۳۵هزار نفر نیرو دارد که فقط دوهزار و ۵۶۰ نفر نیروی رسمی هستند و ۳۵ هزار نفر از ۱۳۵هزار نیرو، در سطح مهندس، فوق‌لیسانس و دکترا هستند و بقیه نیرو‌ها نیز به لحاظ فنی ماهر و باتجربه محسوب می‌شوند.

سعید محمد کیست؟

سعید محمد، متولد سال ۱۳۴۷ در تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی عمران (گرایش راه و ترابری) از دانشگاه تربیت مدرس تهران در سال ۱۳۸۸ است.

محمد از سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در شرکت‌ها و مؤسسات اقماری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد تعاون سپاه است؛ او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد ــ وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بود.

سپاسد مهم‌ترین بازوی مهندسی سپاه پاسداران است که پروژه‌های عظیم سدسازی، تونل سازی، نیروگاه‌های برق، سازه‌های بتونی بلند و… را در کشور اجرا می‌کند. سد مخزنی کرخه و سد گوتوند از جمله پروژه‌هایی است که توسط سپاسد اجرا شده است.

از دیگر سوابق سعید محمد مدیرعاملی گروه ایرانیان اطلس، سازنده و مالک چندین مرکز خرید در شهر‌های مختلف از جمله اطلس مال در تهران است.

از سوابق علمی او می‌توان به عضویت در انجمن تونل ایران از سال ۱۳۸۸ تاکنون، عضویت در هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) از سال ۱۳۸۹ تاکنون و عضویت در نظام مهندسی استان تهران از سال ۱۳۷۵ تاکنون اشاره کرد.

فرمانده جدید قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) شد.

همچنین کسب تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح مگاپروژه‌ها از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران در سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر جایزه تعالی منابع انسانی از انجمن ملی منابع انسانی ایران در سال ۱۳۹۳؛ کسب رتبه دوم در جایزه ملی مدیریت دانش (MAKE) در سال ۱۳۹۳؛ کسب لوح تقدیر حامیان زمین از اجلاس جهانی حامیان زمین سال ۱۳۹۲؛ کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خودکفایی صنعت سدسازی در سال ۱۳۹۱؛ برگزیده در همایش برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی کشور در سال ۱۳۹۴ دیگر جوایز و افتخارات کسب‌شده توسط سعید محمد است.

از سوابق علمی و پژوهشی او می‌توان به تألیف کتاب‌های «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن»، «مدیریت طرح‌های عمرانی»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سد‌های خاکی»؛ همچنین ترجمه دو کتاب «زمین‌شناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلطکی» اشاره کرد.

 سعید محمد از روز ۱۵ مهر ماه به طور رسمی کار خود را در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز کرد. در مراسم تودیع و معارفه محمد فرمانده سپاه پاسداران از لزوم جوانگرایی سخن گفت. سرلشکر جعفری تاکید کرد: «همانند دوران دفاع مقدس که دوران طلایی در عرصه مدیریت و باور “ما می‌توانیم” بود، امروز نیز باید مدیریت را به نیرو‌های جوان سپرد و به آنان اعتماد کرد.»

او همچنین از دوران فرماندهی سردار عبداللهی بر قرارگاه سازندگی به عنوان دوران “طلایی” یاد کرد. به نظر می‌رسد با توجه به این انتصاب و انتصاب سردار تنگسیری به عنوان فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسدارن از سوی مقام معظم رهبری، روند جوانگرایی در پست‌های کلیدی سپاه پاسداران آغاز شده است؛ جوانگرایی که به عقیده بسیاری از ضرورت‌هاست و باید در نیروهای مسلح کشور اعمال گردد.

فرمانده‌ای متفاوت برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه

در مراسم معارفه فرمانده جدید قرارگاه سازندگی، سعید محمد گفت: «با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه نظام و ملت ایران، مصمم به کمک دولت در تکمیل زیر ساخت‌ها و فعال‌سازی بخش خصوصی و نیز اشتغال‌زایی جوانان هستیم.»

محمد با تاکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) امروز در حال شناسایی خلاء‌های موجود و تولید ثروت ملی در راستای ارتقای رفاه عمومی جامعه است، گفت: “با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار مطلوبی که به حمدالله در کشور از آن برخورداریم، درصدد رفع مشکلات هستیم و در این راستا دست یاری به سوی دولت دراز می‌کنیم.”

رابطه قرارگاه سازندگی با دولت همیشه یکی از چالش‌های مهم این نهاد قدرتمند بوده است.

در مراسم معارفه محمد مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس، مدعی شدکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء، ۳۰هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است. به گفته او، این رقم یک‌دهم بودجه سالانه کل کشور است.

مقالات مشابه

62 thoughts on “سعید محمد کیست؟ فرماندهی متفاوت برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه”

  1. خیلی عالیه،قرارگاه خاتم الانبیا کارش درسته ، اگر نظرات ایشون بصورت عملی انجام بشه شرایط اقتصادی بهتر میشه،البته ایمان دارم ایشون از تمام توانشون استفاده میکنن،رزومه خوبی دارن،آرزوی موفقیت دارم براشون.

    1. سلام
      دقيقاً اينطوريه كه فرمودين
      آقاي دكترمحمدعلاوه بر ولاويت مدار بودنش هم سوابق اجرايي خوبي دارن وهم بارعلمي خوبي كه اين دو لازمه ي يك مديري توانمند علي الخصوص درمجموعه قرارگاه خاتم الانبياء(ص) كه ارث خون هزاران شهيد گلگون كفن ايران اسلامي است .
      انشاءالله كه موفق باشند مخصوصاً در اولين گامي كه موسسات راتخصصي سازي نمودند واين كاربسيار بزرگي بودكه باشجاعت ودرايت خاصي انجام دادند.

      1. شرایط ایشان اعم از تعهد وتخصص عملی وجوان بودن،می‌تواند تحرک خوبی در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی برای جذب جامعه جوان کشور ایجاد کند ضمن اینکه استفاده از توان آقای محسن رضایی با تجربه بعنوان معاون اول میتوان به عملکرد فوق العاده برای خدمترسانی وایجاد رفاه وپیشرفت را شاهد باشیم، ایکاش میشد مناصبی در این سطح را بصورت حرفه ای وبراساس شایستگی افراد انتخاب میکردیم

      2. شرایط ایشان اعم از تعهد وتخصص عملی وجوان بودن،می‌تواند تحرک خوبی در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی برای جذب جامعه جوان کشور ایجاد کند ضمن اینکه استفاده از توان آقای محسن رضایی با تجربه بعنوان معاون اول میتوان به عملکرد فوق العاده برای خدمترسانی وایجاد رفاه وپیشرفت را شاهد باشیم، ایکاش میشد مناصبی در این سطح را بصورت حرفه ای وبراساس شایستگی افراد انتخاب میکردیم

    2. بنام خداوندجان وخرد…
      باتوجه مدیریت بسیارضعیف دولت جناب روحانی برکشور،و اوضاع اسفبار وغم انگیز ملت مخصوصاً قشر ضعیف جامعه هم اکنون کشور نیازمبرم به یک مدیر جوان ،باتجربه و باتدبیر با پتانسیل قوی وظرفیت بالا دارد تا کابینه ای مثل خودش جوان تحصیلکرده ودرعین حال مدیرانی باتدبیروبانگیزه وتشنه خدمت ازبطن ملت فقیرومظلوم جامعه و خارج از حلقه قدرتی که ۴۰سال صندلیهای مهم قدرت را دست بدست میکردند تشکیل دهد و کشور را بسمت پیشرفت برده و این اوضاع نابسامان را سامان داده و نه تنها مثل دولت فعلی نان رو ازسفره ملت مظلوم ایران عزیز برداشته بلکه علاوه بر گذاشتن نانی درسفره همین ملت فقیر،اوضاع اقتصادی مردم عزیزوفقیر مملکت مارو بهبود بخشیده و رفاه زندگی اجتماعی رو برای قشر فقیرکف جامعه که الحق والانصاف وارثان واقعی انقلاب اسلامی بوده ولایق یک زندگی آبرومندانه همراه با آرامش روحی وآسایش میباشند را به ارمغان بیاورند واین امر میسرنیست مگر با انتخاب جوان تحصیلکرده و مدیری امتحان پس داده وباتجربه بنام سردار دکترسعیدمحمد فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء..که انشاالله این کار با حضور سردارمحمد دربین مردم دراستانهای مختلف کشور درمناسبات مختلف و انجام سخنرانی ها و اعلام زمانهایی در هفته حداقل یکی دو روز درهفته بعنوان ملاقات مردمی از همین امروز ودیدار بامردم سراسر کشور و شنیدن نقطه نظرات ومشکلات مردم، استارت معرفی خود به اقشارمختلف مردم را بزند..ونیز از همین ملاقاتها و دیدارها و شنیدن درددل مردم عزیز میتوان آسیبها و مشکلات رایج درجامعه که مانع کاروزندگی ملت درطی این سالها بوده را شناسایی نموده و باشناخت آسیبهاونقاط ضعف موجود در ادارات دولتی ،تدابیر خاص برای حل آنها را دردستور کار قرارداده و برنامه های انتخاباتی خود بگنجاند.
      با نزدیک شدن به مردم مظلوم وحضور دربین ملت درجوامع وشهرهای کوچک و روستاها گام مهم وبزرگی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰برمیداریم و بااین اوضاع سخت اقتصادی و تورم سنگین موجود درجامعه که بیش از ۶۰درصدمردم را زیرخط فقر قرارداده که محتاج نان شب شان هستند مطمئن باشید میشود براحتی بالای ۳۰میلیون رای را با رضایت قلبی مردم مظلوم وفقیر جامعه برای سردار محمدگرفت..انشاالله.
      به امید دیدن سردار در بین مردم فقیرومظلوم نقاط دورافتاده مملکت عزیزمون که قدم اول و مطمئنی برای پیروزی بااقتدار در انتخابات پیش رو است..
      دست دردست هم دهیم به مهر
      میهن خویش را کنیم آباد..

      وعده دیدار ما طی روزهای آتی با سردار سعیدمحمد در دفتر ملاقات مردمی اش که تضمین موفقیت در انتخابات ۱۴۰۰است.

      والسلام علیکم ورحمه الله .

    3. نه تنها اینا هست که اینا مهم نیست سعد محمد بخاطر تخلف از قرارگاه خاتم منفک شد انداختنش بیرون و تخلفاتش مشخص بود اصلا برین جریان فساد عظیمی که تو پروژه ایران مال گندش در اومد و من تعجب میکنم کسی نشنیده که ازش حرف نمیزنه یا نظراتو درباره ایران مال منتشر نمیکنن ولی هرچی هست سر همین ایران مال فساد عظیمی پای سعید محمد هست برای سد سازی های رانتی با وزارت نیرو که چند ساله کارشناس ها هشدار دادن انقدر سد الکی نسازید این خیانتو تموم کنید ولی با فشار سپاه خیانت وزارت نیرو و رانت قرارگاه خاتم کاری کردن ایران به فلاکت افتاد و حالا فقط دو سه سال دیگه فاجعه اب رو در این کشور با خیانت امثال همین اقا در سد سازی های غیر اوصولی ببینید چه خواهد شد قرارگاه خاتم کمر اقتصاد کشور رو شکست تمام پروژه هایی که میشد به بخش خصوصی داد و در دنیا هم همینطوره و میدن بخش خصوصی نه شاخه ای از نیروهای نظامی ولی همین قرارگاه با رانت و فشار کل پروژه های بزرگ رو میگیره و بخش اعظمش رو چه در تجهیزات چه مهندسی و چه خیلی چیزارو به روسیه و چین خود قرارگاه واگذار میکرد و تجهیزات هم همه از چین هست برای اینهمه پروژه ۱۳۵هزار نفر فقط کل پروژه های کلان کشور دست خاتم هست فقط اگر خیانت نمیکردن و تجهیزات رو به شرکت های دانش بنیان میدادن بجای این چندتا شرکت دانش بنیان که باهاشون کار میکنن و سفارشات واقعک کوچیکی بهشون میدن چیزایی که ارزش واردات نداره و برای بستن دهن مردم بگن نگا شرکت های دانش بنیان هم دارن بغل ما کار میکنن حداقل بیست برابر این امار میشد فقط به شرکت های دانش بنیان اضافه کرد کمر اقتصاد ایرانو شکستن بخش خصوصی نابود کردن همه پروژه های کلان رو با رانت گرفتن فساد در خاتم و بنیاد تعاون سپاه که صدها شرکت شناخته شده و مخفی داره زیر شاخه هاش بیداد میکنه تمتم اقتصاد دست این چندتا هست ستاد فرمان اجرای امام بنیاد تعاون سپاه قرارگاه خاتم آستان قدس بنیاد مستضعفین اینا هزاران شرکت زیر شاخه هاشون دارن بخدا کمر کشورو اینا شکستن از تحریم ها سواستفاده میکنن تمام ارز دولتی بگیر ها زیر شاخه های اینا یعنی شرکت های زیرشاخه اینا هستن که میگیرن همه رو ازاد تو بازار ازاد میفروشن و یک صدم پولی که گرفتن از چین وارد میکنن و به قیمت نرخ روز و دلار ازاد جنسو میفروشن تاحالا فکر نکردین چرا همش میگن دا میلیارد دلار گم شد سی میلیارد دلار ارز دولتی برنگشت پنج میلیارد دلار فلان شد هیچ کسی جرات نداره پیگیری کنه و تاحالا دیدین یکیش به نتیجه برسه چرا ارز دولتی میگیرن نهاده وارد کنن وقتی وارد میشه به قیمت بازار ازاد به دست مرغ دار و دام دار میرسه همه هم میگن و بهونه شون اینه سیستم توضع مون اشکال داره ولی تاحالا اونو رفع نکردن دقت کردن کلا انقدر قاچاق وارد کشور میشه و تقریبا تمام کالاهای کشور شاید هشتاد درصدش قاچاق هست و انقدر درباره اش حرف میرنن و جالبه چیز کمی نیست کولبر بتونه بیاره حتی انقدر زیاده زمینی هم نمیشه اورد و با کشتی میارن و انقدر درباره اش میگن ولی عجیب نیست چرا نمیشه جلوشو گرفت چون باند مافیایی سازمان یافته ای که تمام حکام و رئیسان این باند رو میچرخونن و مثل سرطان در تمام بخش های اقتصادی ایران رو بلعیده و همچیز دستشونه و همه و همه اخر وصله به یک موسسه یعنی راس اون یه موسسه هست یعنی کلا یکی هست که این بلارو سرکشور اورده و نمیتونن بهش بگن بالاچشمت ابرو و اونه که کل کشورو به خاک سیاه نشونده حالا این یک نفر کیه خدا داند

  2. باعث افتخار برای ایران امیدوارم دولتهایی که میان از وجود این مرد ارزشمند استفاده کنن کاش ریس جمهوری همانند ایشون بیاد به استان گلستان ما هم انشالله بیاین

  3. سلام وارادت تمامی امیداین مردم صبورومظلوم توکل به خداوند متعال وچشم امید به رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرزوی طول عمر بابرکت برای آن بزرگوار وقدردان تلاش و کوشش جان برکفان میهن عزیز درحفظ امنیت این مرز وبوم بوده و هستیم امیدواریم در ساماندهی وضعیت معیشت اشتغال ووووبه داددل مردممان برسندومن الله توفیق

    1. از دهن مردم حرف نزن لطفا شما کلا شب و روز میچرخی تو این سایت ها و از این مدل نظر ها میدی حداقل این تیکه کلام های
      وووووو و من الله توفیق
      این دوتارو عوض کن طابلو شدی سایبری هستی .ما دیگه امیدی برامون نمونده برای کسی خرجش کنیم زور نزن

  4. سلام برمردان جهادی مثل دکترسعیدمحمد.انشاا… موفق وسربلندوپیروزباشددرزیرسایه ولایت.بیوک احمدی اردبیل ۰۹۱۴۹۵۶۲۵۵۰

  5. بسیار عالی ان شالله که بتوانند تحولی عمیق درایران بوجود بیاورند چون بسیار باهوش وتوانمند هستند
    ان شاالله وضعیت نظام مهندسی را هم اصلاح کنند

  6. سلام خداقوت.من يك رزمنده هستم كاش من ميتونستم به كشورم خدمت كنم كسى مارا داخل ادم نمى داند درگوشه خانه افسوس اين مملكت ودين راميخوريم

  7. اقای محمد خوب جوان انقلابی است اما مردم نمیشناسند ونزدیک انتخابات اصلاح طابها با بحث حجاب باعث شکسته او مبشوند سپاه تا زمان رای گیری در مسله حجاب وغیره حرفی نزند وسعید محمد اگر می خواهد رای بیاورد بین جوانها بحث ازادی و دمکراسی وازادی زنان کلا سلاح را از دست افسادطلبان بگیرد دهقان. نوچه روحانیاست فکری بکنید

    1. دوست عزیز مردم انقدری درک و فهم دارن که تشخیص خوب و بد رو بفهمین این حرف شما توهین به مردمه چون مردم دیگه میدونن خوب و بد کیه و چیه

  8. از چنین انسانهای توانمندی باید در رده های بالاترمدیریت کشور استفاده شود موفق باشی دلاور.

  9. با سلام من هم جناب دگتر سعید محمد را برای پست ریاست جمهوری کشور عزیزمان به فال نیک می گیرم وبا تمام قوا پشتیبانی خودمان را اعلام میدارم ،اینجانب عضو بسیج صالحین سبزوار صباغی هستم

  10. سلام باتوجه به سابقه کاری و متعهد بودن ایشان به ولایت فقیه و پایبند بودن به قانون اساسی جمهوری اسلامی فرد مناسبی برای ریاست جمهوری می باشند

  11. سلام. با توجه به کارنامه فعال ایشان و مهم تر از آن ولایی و قانون مدار بودن می تواند امید مردم باشد . انشاالله که ور انتخابات ۱۴۰۰ رئیس جمهور بشن . اما باید مواظب باشد که دارو دسته ی روحانی به وسیله رسانه ها خرابش نکنن.

  12. والله عده ای فقط یک بعدی به قضیه نگاه می کنند ،ودریغ از تفکری که همه مردم را مجذوب نماید ،التماس دعا برای کسانیکه همه چیز در یک سبد برای خودشان می خواهند ،

  13. بسمه تبارک و تعالی
    انشا الله رئیس جمهور ۱۴۰۰ جناب آقای دکتر سعید محمد.
    والعاقبه للمتقین.

  14. ما آماده شهادتیم. ما ملت امام حسینیم. ما دفاع از کشور، برقراری عدالت و رونق تولید را به برجام و مذاکرات خفت بار دولتمردان امروز ترجیح می دهیم. شعار ما تا نفس آخر و لحظه شهادت “مرگ بر امریکا” “مرگ بر اسرائیل” و مرگ بر مستکبرین عالم است که به مردم دنیا ظلم و ستمرمی کنند.
    ان شاء الله با انتخاب رئیس جمهوری مقتدر، جوان، هوشمند، مومن ، انقلابی و ولایتمدار راه را برای ظهور حجت ابن الحسن (عج) هموارمی نماییم. من هم برای شما دعا می کنم.

  15. فردی که حداقل تو پروژه های مختلف که بر عهده اش بوده سر بلند بوده
    الهی که برا ریاست جمهوری وارد بشن ورای هم بیارن

  16. سلام من افتخار میکنم وتا جایکه توان داشته باشم از دکتر سعید محمد حمایت می کنم. به امد پیروزی صبوری تربت حیدریه

  17. جوان با سواد وبا تجربه ای هستند ولی در درجه‌ی اول باید اگر به عنوان رییس جمهور انتخاب شدند کل کابینه را از جوان ها انتخاب کنند ثانیا روحانی بلایی به سر این مملکت آورده که بعید است کسی بتونه حالا حالتها صافش بکنه ونیاز به اقتصاد دان های باتجربه و صادق دارد.

    1. بزگ مرد اقتصاد وداستن ارق ملی میباشد مردم عزیز لطفا با هوشیار به دکتر سعید محمد رای دهید تا ایران نجات یابد انشاالله.

  18. به امید ان روزی که همه مسولین راهه انقلاب ادامه بدن…
    وارزوی موفقیت برای سردار محمد دارم

  19. اصل ونسب سعید محمد مشخص نیست و در تمام سایتها فقط نوشته شده متولد ۱۳۴۷ تهران، اینکه پدرش چه کسی بوده، چه کاره بوده و اصالتا اهل کجاست مشخص نیست و به نظر میرسد این پنها کاری علتی داشته باشد ، خدا کند بعداها مشخص نشود که عراقی یا افغانی است

    1. چه اشکالی داره ما که نژاد پرست نیستیم
      فکر می کنم نگرانی شما از بابت تایید صلاحیت نشدن غیر ایرانی هاست مگه نه؟

  20. سعید محمد
    Saeed Mohammad
    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء
    متولد : ۱۳۴۷ – سن : ۵۲
    محل تولد : ایران – تهران – تهران
    محل زندگی : ایران – تهران – تهران

  21. آقای محمود احمدی نژاد بهترین رئیس برای مردم داخل کشور ایران بوده است که مسکن مهر + سهام عدالت + یارانه را به مردم داخل کشور ایران داده است + می خواست زمین برای احداث باغچه و باغ و کشاورزی به همه مردم داخل ایران بدهد که رهبر معظم مسلمانان جهان حضرت آیت الله جناب آقای سید علی خامنه ای با آن مخالفت کردند بقیه رئیس جمهورها (به غیر از شهید محمد علی رجائی) برای مردم عادی داخل ایران چه کار کرده اند؟

  22. سلام .پدر مادر سعید محمد کیست میگویند پدر لبنانی ومادر سوری است .این خلاف قانون ماست ویک طبعه جدی بیگانه حتی نباید سپاهی شود برسد به نماینده مجلس .صحبت از رئیس جمهوری میکند مگر تخت دامادیست که نامزد شود ایران را انقدر پست کردن که کسی که درکارنامه اش یک کار مردمی.نماینده مردم .اجرایی .وزارت .مدیریت عالی .نه خاتم الانبیا .همه میدانند درنظام کار کردن کار دستوری وفوق ومافوق است وباید عمل شود ولی کار غیر نظامی.نکردن ونه خیلی دارند .وسعید محمد شاید باهوش وپروژه ایی باشد ولی محبوب ومردمی نیست چهره خشک ونگاه دیکتاتوریدارد

    1. سلام . این خیلی خوبه که به فکر این هستید که ایران را ایرانیان بسازند . اما جالب بدونید که تقریبا ۷۰ درصد مشاهیر ایران اصالتا ایرانی نبودند اما برای ایران و ایرانی چه خدمات و افتخاراتی که نیاوردند . خیلی باید تعصب افراطی داشته باشیم که از عقل دور بمانیم . این مردم نیاز مند یک انسان پاک و مومن و مدیر و مجری خوب برای پست ریاست جمهوری هستند نه یک ایرانی و…. . شهدای ما هم همه خالص ایرانی نبودند اما جانشان را برای ایران و مردم ایران نثار کردند .ان اکرمکم عند الله اتقی کم . کسی که به اصل نصب و ملیت اشخاص امتیاز قایل است نژاد پرست است . خداوند همه ما را هدایت کند انشا الله .

      1. داستان چرا میگی خود شما هم ایرانی نیستی پس دخالت در مسائل داخلی ایران نکن مردم یه مدیر و مدبر میخوان دیگه فرق نمیکنه کجایی باشه??حالت خوب نیست واقعا متوجه نیستی چی میگی یاخودتو به اون راه زدی بعدشم هفتاد درصد مشاهیر ایران ایرانی نیستن حرف از این خنده دار نشنیده بودم والا افغانستان و تاجیکستان و ترکیه و اذربایجان و اطراف کشور ایران تمام مشاهیری که دارند به نام خودشان ثبت میکنن و بهش افتخار میکنند ایرانی هستن و زیر سایه ایران به اصل و نسب رسیدن اونوقت جوک میگی ، هرچند ایرانی نباشی برات مهم نیست هرکسی از هر خراب شده ای بیاد و رئیس جمهور بشه چون خودتم ایرانی نیستی ولی برای نه ما که کل دنیا در قانون اساسی شون اتفاقا باید این یکی رو رعایت کنن حالا اومده داستان میگه

      2. سلام نکنه شما خودت عراقی هستی لاریجانی که پدر مردم را در آورد بس نیست مردم به گدایی افتادن اگه سعید محمد بتونه به مردم قول بده که وضع موجود مردم را که اول وضعیت معیشتی مردم و دوم وضع بیکاری جوانان را بهبود کنه همه به ایشان رای میدهند

    2. پدر مرحومش کارمند اخراج شده کشتیرانی است راننده سرویس .هر کی خواست تحقیق کنه چرا اخراج شده.
      البته میتونید از خودش بپرسید.

  23. تحصیلات دیپلم و لیسانس و فوق لیسان ایشان کجا بوده است و در چه رشته ای. قسم میخورم ایشون بعنوان دکترای مهندسی عمران مساحت یک ذوذونقه را هم نمی تواند محاسبه کند.

  24. سلام چرا هر چی میزنم پدر و مادر دکتر سعید اهل کجاست اروررمیدهنکنه مثل لاریجانی عراقیه لطفا پاسخ دهید چون اسم ایرانی اینطور نیست چون باید ایرانی اصل باشه رئیس جمهور کارهای زیادی کند اما اصل مهمه یا علی.

  25. به نظر من مردم جاهل همان به در جهل باقی بمانند.
    اخه کسی که ایشون رو نمیشناسه برای چی باید ایشون رو انتخاب کنه که بشه احمی نزاد دیگه.
    قسم به خدا ایشون در قرارگاه فقط کار نمایشی انجام میداد وبرای همین خیلی زود عوضش کردن.
    وچون خودش این قضیه رو میدونه برای همین شایعه درست کرد که من زیاد دشمن دارم وبرام میزنند. .استاد همه شایعه ساز هاست. حتی برای شورای نگهبان هم همین کار رو کرده واگر فرصت کنه بیشتر از قبل هم شایعه سازی خواهد کرد. هر کی دو ماه باش کار کرده باشه این قضیه رو میدونه.
    اگر کسی غیر از این رو گفت بگید که کی وکجا باهاش کار کردید وتوانمند بوده. مطمعن باشید هیچ مهندس درست وحسابی که باهاش کار کرده ایشون رو تایید نمیکنه اگر هست مرد مردانه اسمشو بگه تا بقیه هم بدوند. البته با رزومه کامل که قابل رهگیری باشه.

    1. بروشرکت سپاسدتحقیق کن ببین بامدهیریت اوپرژه هایی انجام شده که خیلیها که مدارک انچنانی ازخارج دارن بخدانمیتوانندشمالیبرالهای هستیدکه پرچم مانمیتوانیم رابه دست گرفتید.جهت اطلاع سپاسدزمان مدیریت محمدبین تمام شرکت های قرارگاه نمونه واول بود

  26. آقا این سد گتوند که تقش در اومده و خوزستان رو به این روز انداخته

    دست وکار ایشون بوده

    خدا رحم کرد رییس جمهور نشدخخخخ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close