اخبار بروجرد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد: بروجرد ۱۰۰ هزار حاشیه‎نشین دارد

روزهای بروجرد- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده یکصد هزار حاشیه‎نشین در بروجرد زندگی می‎کنند.

به گزارش فارس، مجید سوری در جلسه ستاد آسیب‎های اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: در حالی آمارهای وزارت کشور از وجود ۷۰ هزار شهروند حاشیه‎نشین خبر می‎دهد که آمارهای به دست آمده از سکونت یکصد هزار نفر در نقاط حاشیه‎ای خبر می‎دهد.

وی عنوان کرد: در صورتیکه روند کنونی ادامه یابد، با افزایش جمعیت حاشیه‎نشین، محلات یازده‌گانه حاشیه‎نشینی در بروجرد افزایش یافته و بیشتر می‎شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با اشاره به انتخاب ۳ محله حاشیه‎نشین بروجرد در سال گذشته با هدف رفع بخشی از مشکلات ساکنان این مناطق و بهبود خدمات‎رسانی به آن‎ها خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این راستا با مشارکت و همراهی مدیران دستگاه‎های اجرایی گام‎های خوبی در این زمینه برداشته شد.

سوری ادامه داد: همچنین با هدف شناسایی خانواده‎های نیازمند در بروجرد این کار در یک بررسی انجام و سرانجام ۳۳۵ خانوار شناسایی و با صدور کارت تکریم برای اعضای این خانواده‎ها زمینه برای ارائه برخی خدمات به آن‎ها فراهم شد.

وی بیان کرد: در این راستا تاکنون ناحیه مقاومت بسیج اقدام به احداث و یا بازسازی مسکن برای ۵۰ خانواده نیازمند کرده و تسهیلات خوداشتغالی را به ۶۰ نفر پرداخت کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد از توزیع چهار هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و حمایتی بین خانوارهای نیازمند در سال گذشته خبر و ادامه داد: همچنین کارگاه‎های تولیدی به منظور اشتغالزایی این افراد راه‎اندازی می‎شود.

سوری با اشاره به برنامه‎های امسال ناحیه مقاومت بسیج بروجرد برای نیازمندان در سال ۹۷ گفت: امسال بنا است ۳۰ واحد مسکونی برای خانواده‎های بد و یا بی‎سرپرست ساخته شود، همچنین بهسازی ۱۴۰ واحد مسکونی نیازمندان و پرداخت تسهیلات به یکصد نفر برای راه‎اندازی کارگاه‎های تولیدی را در برنامه کاری داریم.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره‎های آموزشی فنی و حرفه‎ای برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، حمایت از ۳۵ فرد بازمانده از تحصیل و مرمت مدارس قرار گرفته در مناطق حاشیه‎ای بروجرد از دیگر برنامه‎های امسال است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد عنوان کرد: از سویی با هدف مقابله با پدیده اعتیاد در مناطق حاشیه‎ای و درمان افراد آسیب‎دیده از اعتیاد درمان ۳۰۰ فرد معتاد را در برنامه داریم که در قالب آن همه مراحل اعم از مشاوره، درمان و اشتغالزایی برای بیماران بهبودیافته دیده شده است.

سوری با اشاره به اینکه تاکنون ۹۰ فرد معتاد برای درمان به کمپ‎های ترک اعتیاد معرفی شده‎اند، تاکید کرد: در طول مدت درمان این افراد خانواده‎های آن‎ها تحت پوشش خدمات حمایتی ما قرار می‎گیرند.

وی تصریح کرد: امسال نیز دو محله حاشیه‎ای علی‎آباد و اسلام‎آباد به عنوان محلات هدف خدمات‎رسانی انتخاب شده‎اند و با کمک دستگاه‎های اجرایی در حد امکان در راستای رفع مشکلات ساکنان این مناطق تلاش می‎کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close