اخبار بروجردویژه ها

آخرین وضعیت راه آهن بروجرد

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی لرستان درباره‌ی راه‌آهن بروجرد گفت: این پروژه یک شاخه آنتنی است که در حال بررسی و رایزنی بوده که در قالب پروژه دورود – خرم‌آباد به نتیجه برسد.

علی علیخانی در گفت‌وگو با مهر افزود: مطالعات این پروژه انجام‌شده و در حال بررسی هزینه اعتبار و همچنین ردیف اعتباری آن هستیم و در پیوست بودجه نیز قرارگرفته است.

وی با اشاره به آزادراه خرم‌آباد – اراک اظهار داشت: این پروژه در حوزه کاری راه و شهرسازی استان نیست و تفویض اختیار نشده است.

علیخانی بابیان اینکه تا آنجایی که من اطلاع دارم و پیگیری می‌کنم امیدواریم حدفاصل خرم‌آباد تا بروجرد شهریور امسال به بهره‌برداری برسد گفت: پیش‌بینی که انجام‌شده بود مقرر بود که تا پایان سال ۹۶ بخشی از عملیات اجرایی این پروژه در سطح آسفالت برسد که این امر تحقق‌یافته و می‌توان عملیات آسفالت را شروع کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: با تکمیل تونل و آسفالت آن امیدواریم تا شهریور ۹۷ یک قطعه و حدفاصل بین خرم‌آباد تا بروجرد به بهره‌برداری برسد.

علیخانی همچنین به پروژه‌های راه آهنی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱۴ کیلومتر راه‌آهن از دورود به سمت خرم‌آباد در حال ساخت است که در چند قطعه کار عملیات اجرایی در حال انجام است.

وی بابیان اینکه مجری طرح و همچنین پیمانکار پروژه که قرارگاه خاتم‌الانبیا است اعلام کرده‌اند که تا سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در حال حاضر پیشرفت این پروژه ۴۱ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین به پروژه راه‌آهن اصفهان – لرستان به جنوب اشاره کرد و گفت: یک قطعه از این پروژه که از خرم‌آباد به سمت اندیمشک است مطالعات آن در حال انجام است.

 

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close