اخبار بروجرد

کاهش بیش از دو برابری بارش‎ها در بروجرد

روزهای بروجرد- رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش بیش از دو برابری بارش در شهرستان بروجرد هستیم.


بهروز یاراحمدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در حالی بارش سال زراعی جاری از ابتدای مهر ماه تا کنون حدود ۲۰۳ میلی‎متر است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۲۲ میلی‎متر بوده است.

وی با اشاره به کاهش بسیار زیاد و بیش از ۲ برابری بارش‎ها در سال زراعی جاری در بروجرد بیان کرد: میانگین بلند مدت بارش‎ها نیز حدود ۴۳۰ میلی‎متر است که بارش‎های امسال فاصله زیادی با این میانگین دارد.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد ابراز امیدواری کرد که میزان بارش‎های در پیش رو به اندازه‎ای باشد که بخشی از این کاهش بارش‎ها را جبران کند.

یاراحمدی با تاکید بر اینکه پیش‎بینی‎ها از بارش‎های در حد نرمال در بهار امسال خبر می‎دهد، تصریح کرد: البته اوج بارش‎ها تا پایان فروردین است و در ماه‎های اردیبهشت و خرداد مقدار بارش‎ها بسیار می‎یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درجه حرارت هوای بروجرد هم اکنون ۱۲ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاهش یک درجه‎ای را نشان می‎دهد.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد ادامه داد: کمینه و بیشینه دمای هوای امروز این شهرستان ۷ و ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود.

یاراحمدی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰میلیمتر باران در بروجرد باریده است، اظهار کرد: وضعیت هوا به صورت آسمانی ابری همراه با وزش باد و تداوم بارش باران پیش‎بینی می‎شود.

وی عنوان کرد: ادامه بارش‎ها به صورت پراکنده تا صبح فردا در بروجرد پیش‎بینی می‏شود و از عصر یکشنبه موقتا هوا باز می‎شود، البته در روزهای آینده نیز شاهد بارندگی خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد بیان کرد: امید است، بارش‎هایی که طی امروز و فردا  در پیش رو داریم، بیش از حد انتظار بوده و به جبران بخشی از کاهش بارندگی‎ها کمک کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close