گوناگون

اعتبار مقابله با زوال بلوط اختصاص نیافت/تخریب‌ها رو به افزایش است

روزهای بروجرد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه تخریب در سطح جنگل‌ها رو به افزایش است، گفت: اعتبارات مقابله با زوال بلوط اختصاص نیافت.

اعتبار مقابله با زوال بلوط اختصاص نیافت/تخریب‌ها رو به افزایش است
اعتبار مقابله با زوال بلوط اختصاص نیافت/تخریب‌ها رو به افزایش است

به گزارش مهر، شیرزاد نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به اینکه تخریب در سطح جنگل ها وجود دارد و روز به روز افزایش می یابد، اظهار داشت: چالش آینده منابع طبیعی سه محور است، نخست بحث تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین است.

وی با بیان اینکه دومین چالشی که منابع طبیعی با آن مواجه است کمبود آب است، الان کوهدشت و رومشکان با چالش آب مواجه هستند و این چالش به خرم آباد نیز می رسد، تصریح کرد: جنگل زدایی سومین چالش است، به روش های مختلف جنگل های کشور تخریب می شود، باید فرهنگ سازی صورت گیرد تا بتوانیم جلوی این چالش ها را بگیریم.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: زوال بلوط بخش عمده ای از جنگل های لرستان را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به ایلام، پیشنهاد شد که مبلغ ۱۱۹۰ میلیارد تومان طی ۵ سال به جنگل های زاگرس برای مقابله با زوال بلوط اختصاص یابد، تصریح کرد: ولی متاسفانه تنها در سال ۹۳ مبلغ ۲۵ میلیارد برای ۱۱ استان پیش بینی شد و کمترین سهم را هم به لرستان دادند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تاکید بر اینکه کار خاصی در قضیه زوال بلوط انجام ندادیم، افزود: در سال ۹۴ بارش خوبی داشتیم و بحث زوال فراموش شد، در سال های ۹۴ تا ۹۶ یک ریال به بحث زوال جنگل های بلوط اختصاص داده نشده است.

نجفی با اشاره به اینکه مقابله با زوال بلوط و نجات درختان یک کار کارشناسی است، کارشناسان سازمان های جهانی نیز نظرات کارشناسان ما را در خصوص علت های زوال بلوط تایید کردند، گفت: اما برای مقابله با این قضیه نیاز به اعتبار است.

وی ادامه داد: در بحث جنگل های زاگرس در کشور ۱۰۴۱ سد داریم، این آمار زیاد است، اما به اندازه یک سد برای حفاظت به این جنگل ها اعتبار نداده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه حفاظت و احیای هر هکتار جنگل بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، یادآور شد: اختصاص اعتبارات زوال بلوط را باید با جدیت پیگیری کرد.

Ein handbuch zur europäischen geschichte mit wikipedia Referenzen den unterthemen geschichte großbritanniens, geschichte frankreichs, geschichte deutschlands usw

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close