اخبار بروجرد

گام های نخست شهرداری بروجرد برای تحقق شهر دوستدار سالمند

روزهای بروجرد- سالمندی و کهنسالی پدیده‌ای است که در بسیاری از جوامع رو به افزایش می‌باشد به طوری که می‌توان گفت طی دهه‌های آینده بخش قابل توجهی از جمعیت جهان را قشر سالمندان تشکیل می‌دهند و کشور ما نیز از این قضیه مستثنی نیست.

این افزایش جمعیت سالمند، وظیفه مسئولان را برای اندیشیدن تمهیدات بیشتر در برابر سالمندان دو چندان می‌کند. در این راستا سوم تا نهم مهر ماه هقته تکریم سالمند نامگذاری شده است. از همین رو بر آن شدیم تا مجموعه اقدامات مدیریت شهری را در حوزه خدمات عمومی مورد نیاز سالمندان در ۶ ماهه گذشته در شهر بروجرد مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری؛ حوزه مدیریت شهری در این مدت نسبت به اجرای کفپوش با طرح مناسب سازی، رفع معارض و تسطیح اختلاف سطح معابر در ۱۱ خیابان سطح شهر مجموعاً به مساحت ۴۷۵۰ متر مربع اقدام نموده است (از جمله خیابان های: اوستای جنوبی، رودکی، شهید قندی، تختی و…)

همچنین بنابراین گزارش جانمایی و نصب ۱۱ صندلی در پارک ها و بوستان های سطح شهر، احداث رمپ (سطح شیب دار) برای تسهیل در تردد سالمندان در پارک های نیاوران، بهار، وحدت، فدک، احداث آبخوری با ارتفاع استاندارد ویژه سالمندان در پارکهای امام رضا (ع)، نیاوران و مدرس، احداث دو چشمه سرویس بهداشتیِ فرنگی در پارک های شهید بهشتی و خانواده و در نهایت ۱۸ مورد همسطح سازی گذرگاه های عابر پیاده و رفیوژ وسط بلوارهای سطح شهر از جمله اقدامات شهرداری در این حوزه می باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close