اخبار جهان

وزیر خارجه آمریکا:‌ ایران تهدید مشترک اعراب و اسرائیل است/ تحریم‌ها کار می‌کند

روزهای بروجرد- وزیر امور خارجه آمریکا طی مصاحبه ای تلویزیونی بار دیگر به بیان ادعاهای ضدایرانی پرداخت و جمهوری اسلامی را تهدیدی مشترک برای اعراب و همچنین اسرائیل عنوان کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از آروتز شوا، مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ادامه داد پیوندی که میان اسرائیل و اعراب در خصوص مساله هسته ای ایران در حال گسترش بوده، دلگرم کننده است. علیرغم برخی پیش بینی ها مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضدایران، تحریم های آمریکا علیه ایران کار می کند.

پمپئو درباره ارتباطی که میان ایالات متحده، اسرائیل، اردنی ها، مصری ها، سعودی ها، امارات و دیگران در حال گسترش است،‌ تاکید کرد این چیزی است که صریح بگویم، دلگرم کننده است. چارچوبی که سالها برای خاورمیانه تعریف شده بود،‌ درگیری میان اسرائیل و فلسطین بود.و اکنون بزرگ ترین نیروی بی ثبات کننده در خاورمیانه جمهوری اسلامی است. بنابراین شما می بینید که ملت ها آن را یک تهدید می دانند.

پمپئو افزود:‌چه یک کشور عربی مانند امارات متحده عربی یا عربستان سعودی باشد و چه یک کشور یهودی مانند اسرائیل، این تهدید مشترکی برای همه آنهاست که ما شاهد آن هستیم. ما استانداردی را برای آنچه جمهوری اسلامی باید انجام دهد مشخص کردیم و تحریم هایی علیه آنها اعمال نموده ایم. من یادم هست که برخی می گفتند اگر اروپایی ها همراستا با تحریم ها نباشند این تحریم ها موثر نخواهد بود … این غلط است. این تحریم ها کار می کند. رییس جمهور در این زمینه کار بزرگی انجام داده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close