اخبار بروجردویژه ها

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران: پویش بورسیه حافظی در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود

روزهای بروجرد- مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: دانشجویان، دانش‌آموختگان و خیرین دانشگاه تهران پویش بورسیه «محمدرضا حافظی» را راه‌اندازی می‌کنند.

«سیدجواد ساداتی‌نژاد» در گفت و گو با ایرنا هدف‌گذاری مرحله اول این پویش را بورسیه ۲۰ دانشجوی برتر دانشگاه اعلام کرد و درباره هزینه بورسیه دانشجویان افزود: مبلغ مورد نیاز برای تأمین هزینه بورسیه این ۲۰ دانشجو، ۴۰ میلیون تومان است.

وی افزود: حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و عضو هیأت امنای بنیاد حامیان دانشگاه تهران بود، که در سه سال گذشته ۱۲۵ نفر از دانشجویان برتر مقطع کارشناسی دانشگاه تهران را بورسیه کرد.

مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه تهران درباره سایر کمک‌های حافظی به دانشگاه تهران گفت: این خیّر نیک‌اندیش به صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری این دانشگاه مبالغی را اهدا و برای ساخت ساختمان جدید دانشکده کارآفرینی نیز کمک های بسیاری کرده است.

به گفته ساداتی نژاد، تعدادی از دانشجویان ۲۸ خردادماه در مراسم یادبود حافظی در مسجد دانشگاه تهران اعلام کردند که برای آغاز این پویش یک دانشجوی برتر این دانشگاه را با نام حافظی به مدت ۱۰ ماه با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان بورسیه می کنند.

وی معتقد است که دانشجویان برای زنده نگه داشتن نام حافظی «پویش بورسیه دکتر حافظی در دانشگاه تهران» را راه اندازی می کنند.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: بنیاد حامیان دانشگاه تهران در مرحله اول از خیرین و دوستداران دانشگاه تهران سپس دانشجویان نیک اندیش دعوت می کند که در این پویش همکاری کنند، علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به نشانی http://utf.ut.ac.ir/ نسبت به ثبت نام در پویش حافظی اقدام کنند.

بنیاد حامیان دانشگاه تهران از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، از دی ماه ۱۳۹۵ این بنیاد به صورت رسمی ثبت شده و با تلاش‌های بسیار توانسته تعداد خیرین را از ۲۰ نفر در شروع به کار این بنیاد به یک هزار و ۳۰۰ نفر افزایش دهد.

«محمدرضا حافظی» رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و از پیشگامان و خیرین در عرصه مدرسه سازی ۲۱ خردادماه در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.

زنده یاد حافظی در سال ۱۳۱۰ در بروجرد چشم به جهان گشود، با تأسیس انجمن خیرین مدرسه ساز ایران ریاست آن را بر عهده گرفت و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و دیگر خیرین به نوسازی و تأسیس مدارس همت گمارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close