اخبار بروجردویژه ها

ایجاد دو کارخانه جدید در مجموعه نساجی بروجرد

روزهای بروجرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: به زودی دو کارخانه جدید تولیدی در مجموعه نساجی بروجرد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، محمدرضا صفی‌خانی در حاشیه مراسم گرامیداشت سی‌وششمین سالگرد تاسیس مجموعه کارخانجات نساجی بروجرد در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه کارخانه نساجی بروجرد در سال‌های گذشته تاکنون شاهد روند توسعه و پیشرفت بوده است.

وی افزود: به نحوی که از سال ۹۴ پس از مدتی رکود با بازسازی و نوسازی که سرمایه‌گذاران طرح با یک نگاه فنی و علمی و با استفاده از مشاوران مجرب در دستور کار قرار دادند تاکنون تولید این کارخانه به صورت مداوم در حال افزایش تولید بوده و از تولید حدود ۸ میلیون متر مربع به بیست میلیون مترمربع در سال ۹۷ رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده امسال میزان تولیدات نساجی بروجرد به بیش از ۲۸ میلیون مترمربع افزایش یابد.

صفی‌خانی اظهار داشت: روند توسعه و بروزرسانی خطوط تولید کارخانه نساجی بروجرد به صورت مداوم در حال انجام است و خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته دو کارخانه جدید تولید شامل خطوط ریسندگی و یک واحد دیگر به زودی در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد تا شاهد افزایش واحدهای این شرکت به ۹ کارخانه و توسعه سبد کالایی محصولات نساجی بروجرد باشیم.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی این دو کارخانه جدید تعداد واحدهای کارخانجات نساجی بروجرد به ۹ کارخانه خواهد رسید و شرایط برای ایجاد بیش از ۲۰۰ اشتغال جدید در این مجموعه مهیا می‌شود.

این مسؤول اظهار داشت: خوشبختانه شاهد توجه ویژه نساجی به ایجاد فروشگاه‌ها در سراسر کشور هستیم به نحوی که اکنون ۳۸ فروشگاه در کشور در حال فعالیت بوده که تا پایان سال این عدد به بیش از ۷۰ فروشگاه خواهد رسید. در دو یا سه سال گذشته اقدامات مناسبی برای حمایت از نساجی بروجرد صورت گرفته و با وجود تمامی موانع شاهد توسعه این واحد تولیدی و همچنین نوسازی بخشی از خطوط تولید آن با اقدامات سرمایه‌گذاران پروژه هستیم.

وی ادامه داد: برای حضور قدرتمند نساجی بروجرد در بازارهای رقابتی کشور و بین‌المللی باید شرایط برای احیا و بازسازی خطوط تولید آن مهیا شود تا بتوان شاهد رقابت‌پذیری این کارخانه بود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به اینکه باید بازسازی و نوسازی خطوط تولید نساجی در اولویت اقدامات قرار گیرد، افزود: برای تحقق این هدف باید طرح بازسازی و نوسازی توسط سرمایه‌گذاران پروژه تهیه و پس از پذیرش در بانک صنعت و معدن شرایط برای اعطای تسهیلات مورد نیاز به این واحد تولیدی مهیا شود.

صفی‌خانی گفت: برای اعطای تسهیلات توسط بانک صنعت و معدن به این واحد تولیدی یا باید قراردادهای صادراتی وجود داشته و یا محصولات این کارخانه شرایط را برای جلوگیری از واردات مهیا کند؛ در نتیجه می‌توان گفت نساجی شرایط مورد نیاز برای گرفتن تسهیلات را داراست.

وی عنوان کرد: اکنون بازسازی خطوط تولید این کارخانه در دستور کار قرار گرفته و مطمئناً با تداوم این وضعیت نساجی می‌تواند قدرتمندتر از گذشته در بازار حضور داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه اشاره‌ای به افزایش تولید این کارخانه داشت و افزود: خوشبختانه در دو سال اخیر شاهد روند افزایش تولید در نساجی بروجرد بوده‌ایم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال این وضعیت ادامه خواهد یافت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close