اخبار بروجرد

سایه آسیب ها بر عزاداری های سنتی بروجرد

روزهای بروجرد- مراسم عزاداری روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علیه السلام بر اساس سنتی قدیمی امسال نیز با حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم روزه دار شهرستان بروجرد در امامزاده جعفر(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش رصد نیوز حضور خودجوش هیئات عزاداری و دستجات تعزیه خوانی در این اجتماع آن هم بدون برنامه ریزی و نظارت دستگاه های متولی همچون سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر امام جمعه سبب به وجود آمدن بی نظمی هایی در جریان عزاداری ها از جمله روضه های نادرست و استفاده نامناسب از ظرفیت اجتماع حاضر و عدم حضور مبلغان مذهبی در چنین مراسمی برای بیان فضایل دینی شده بود.

متولیان مذهبی و البته اجرایی این شهرستان نباید با بی توجهی به اجتماعات مذهبی زمینه برخی سوءاستفاده های افراد سودجو و غیر مطلع در بیان مناقب و فضایل اهل بیت علیهم السلام را فراهم کنند.

این اجتماعات فرصتی بسیار مغتنم برای مبلغان مذهبی در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، منویات رهبری در اداره اجتماع و البته بصیرت افزایی در میان اقشار مختلف جامعه است که نباید مورد اغفال متولیان امر قرار گیرد.

اینها تنها بخشی از تهدیدات عزاداری سنتی در بروجرد است که البته زوایای پنهانی این آسیب ها جامعه را مورد هدف قرار داده است تا به آنجا که نسل جوان امروزی به دلیل روحیه پرسشگری و عدم دریافت پاسخی صحیح از چرایی برخی سنت های ساختگی نادرست، از چنین مراسمی که به دور از همه آسیب هایش درون مایه ای سازنده می‌تواند برای این قشر داشته باشد، فاصله گرفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close