لرستان

۹۷ درصد روستاییان لرستان آب سالم و بهداشتی دارند

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با اشاره به اینکه ۹۷ درصد جمعیت روستایی ما دارای آب سالم و بهداشتی هستند، گفت: تاکنون ۱۴۴۲ روستا در لرستان کنتورگذاری شده است.

علیرضا کاکاوند در گفت و گو با مهر، با اشاره به اینکه ۳۴۰۰ روستا در لرستان داریم که از این تعداد ۲۸۸۶ روستا تحویل شرکت آب و فاضلاب روستایی داده شده و متولی تامین آب در این روستاها هستیم، اظهار داشت: البته بسیاری از این روستاها نیز خالی از سکنه شده اند و خیلی از آن ها نیز روستا نیستند مثلا پاسگاه است و کد روستا برای آن داده اند.

وی با بیان اینکه ۱۵۵۱ روستای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است و عمده جمعیت روستایی ما نیز در این روستاها ساکن هستند، تصریح کرد: تعدادی از روستاهای لرستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نیستند و همین موضوع خدمات دهی به آن ها را دچار مشکل کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان خاطرنشان کرد: به طور مثال روستای «سراب چنگایی» تحت پوشش ما نیست اما برای حل مشکلات آن به سراغ ما می آیند، این روستاها را باید به صورت قانونی به ما واگذار کنند تا هم در موضوع آب رسانی و هم در خصوص مشکلات آلودگی و بهداشت آب به آن ها ارائه خدمت کنیم؛ کما اینکه در حال حاضر نیز کلر مورد نیاز روستاهایی که تحت پوشش ما نیستند را نیز تامین می کنیم اما وضعیت نگران کننده است.

کاکاوند با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۴۲ روستا در لرستان کنتورگذاری شده است، گفت: ۹۷ درصد جمعیت روستایی ما دارای آب سالم و بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه روستاهای ما پراکنده هستند و برای ارائه خدمت و تسهیل امور مشترکین خدمات غیرحضوری در روستاها را گسترش داده ایم، تصریح کرد: امروز امور مشترکین از زمان تشکیل پرونده، قرائت کنتور، چاپ قبض و پرداخت قبوض آن لاین و غیرحضوری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد دریافت قبوض مشترکین غیرحضوری شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close