لرستان

۱۵۰هزار خودرو با عمر بیش از ۲۵سال در لرستان وجود دارد

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری لرستان گفت: ۱۵۰هزار دستگاه خودروی سنگین، کامیون و اتوبوس با عمر بیش از ۲۵سال در این استان وجود دارد که به دلیل مصرف سوخت بالا یک تهدید جدی برای محیط زیست محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، احمد مرادپور در آیین تجلیل از رانندگان و راهداران لرستان که به مناسبت هفته حمل ونقل درسالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد برگزارشد، اظهار داشت: این حجم خودرو ماهانه ۱۰۰هزار حلقه لاستیک نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در بخش حمل و نقل و رانندگان وجود دارد که باید به صورت ویژه به آن توجه شود، بیان کرد: دشمن نیز این موضوع را متوجه شده و با تحریک آنها و بزرگ جلوه دادن این معضلات قصد دارد آن را به بحران تبدیل کند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری لرستان افزود: دشمن نباید فراوش کند که درهشت سال جنگ تحمیلی به ایران اسلامی راهداران به صورت رایگان رزمندگان و مهمات را به جبهه ها می رساندند.

مرادپور اضافه کرد: حل مشکلان رانندگان در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ساماندهی بیمه رانندگان درحال پیگیری است، ادامه داد: توزیع عادلانه بار، نظارت بر شرکت های حمل و نقل، مجازات متخلفان با جرم مرتکب شده، استفاده از شرکت ها با سامانه الکترونیکی، پرداخت تسهیلات با نرخ کم، تاسیس شرکت با مقیاس بزرگ، ایجاد سامانه ثبت الکترونیکی بار، پیگیری بخشودگی جرایم رانندگان و حذف دلالان باید رسیدگی و برطرف شود.

معاون استاندار لرستان گفت: ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر از طریق جاده انجام می شود و دولت بادید سیستم ریلی کشور را گسترش دهد.

مرادپوربا اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار راننده در ۴۰ هزار کیلومتر شبکه راه های کشور در حال فعالیت هستند، افزود: هشت میلیون وسیله نقلیه در جاده های استان تردد می کنند که سهم لرستان ۳۰۰ هزار تردد است.

وی بیان کرد: تعمیر، نگه داری، بازگشایی، بهسازی و ترمیم جاده ها برعهده راهداران و حمل و نقل جاده ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: راهداران درسیلاب های اخیر استان زحمات بسیاری کشیدند و هم اکنون نیز مشغول بازگشایی و ترمیم مسیرهای روستایی هستند.

در پایان این مراسم از راهداران و رانندگان تجلیل شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close