اخبار بروجرد

جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر بروجرد برگزار نشد

روزهای بروجرد- با غیبت ۴ عضو شورای شهر بروجرد جلسه انتخاب هیأت رئیسه این پارلمان محلی برگزار نشد.

به گزارش فارس، در حالی که با یک ساله شدن عمر کاری شورای پنجم شهر بروجرد قرار بود، جلسه‎ انتخاب هیأت رئیسه این پارلمان محلی با حضور ۹ عضو در موعد مقرر قانونی خود انجام شود که غیبت ۴ عضو شورا مانع برگزاری آن شد.

افرادی از بیرون برای شورا تصمیم می‎گیرند

ابراهیم بیاتی که ریاست دوره یک ساله نخست کاری شورای پنجم بر عهده او بود، برای لحظاتی در جلسه حضور یافت و پس از بیان دلایل حضور نیافتن خود و سه عضو دیگر در جلسه امروز، آن را ترک کرد.

وی گفت: در تاریخ ۸ مرداد ماه از استاندار لرستان درخواست کردیم که با توجه به پیش رو انتخابات هیأت رئیسه شورا و قبل از آن جلسه‎ای گذاشته و مشکلات شورا را از نزدیک بررسی و حل کند.

بیاتی بیان کرد: به دنبال این درخواست استاندار دو بار برای ما جلسه تشکیل داد، اما به خاطر نفوذ عده یا فردی و جانبداری او جلسات لغو شد.

وی خاطر نشان کرد: فرد یا افرادی از بیرون دارند برای شورا تصمیم گرفته و می‌خواهند انتخابات هیأت رئیسه به سمت و سویی حرکت کند که آن‎ها تمایل دارند.

بیاتی تاکید کرد: سه عضو شورا به دلیل لغو جلسه امروز استاندار با اعضای شورای شهر در جلسه انتخابات هیأت رئیسه شرکت نکردند و تا زمانی که از بیرون برای شورا تصمیم گرفته می‎شود و مادامی که ندانیم چه کسی موجب لغو جلسه امروز با استاندار شد، در این جلسه شرکت نمی‎کنیم.

رئیس شورا مکاتبات مکرری بدون نظر اعضاء دارد

فریبرز محسنی از اعضای شورای شهر بروجرد از نامه آقای بیاتی خطاب به استاندار اظهار بی‎اطلاعی کرد و گفت: به موجب کتاب قانون هیأت رئیسه و رئیس به ابلاغ تصمیمات شورا اعم از مصوبه یا مکاتبه است.

وی بیان کرد: رئیس شورای شهر مکاتبات مکرری بدون نظر اعضای شورا داشته و این تعدی و تخلف از شرح وظایف هیأت رئیسه است.

محسنی ادامه داد: جلسه اعضای شورای شهر بروجرد با استاندار طوری طراحی شده بود که امروز برگزار شود، حال آنکه استاندار مطلع نبود که امروز آخرین فرصت برگزاری انتخابات هیأت رئیسه است و پس از اطلاع از این موضوع برگزاری این جلسه شورا را واجب‎تر دانست.

وی بیان کرد: حتی از آقای بیاتی خواستیم که جلسه انتخاب هیأت رئیسه در ابتدای روز کاری و جلسه اعضای شورا با استاندار به دنبال آن برگزار شود که وی نپذیرفت.

محسنی تاکید کرد: از طرفی اگر جلسه اعضای شورا با استاندار روز قبل برگزار می‎شد، تداخلی با جلسه امروز انتخاب هیأت رئیسه پیدا نمی‎کرد.

شکی نیست که دامنه‎دار شدن مشکلات بین اعضای شورای شهر بروجرد و حل و فصل نشدن آن‎ها به زیان شهر و شهروندانی است که این ۹ عضو را به عنوان منتخبان خود راهی این پارلمان محلی کرده‎اند، تا همه توانشان را برای رفع کاستی‎ها و پاسخ گفتن به مطالبات مردم به خرج دهند.

شورای پنجم از ابتدای روی کار آمدن حاشیه‎های زیادی را به خود دیده که بحث بر سر انتخاب هیأت رئیسه، برکناری غلام‎عباس یاراحمدی از سمت شهردار، انتخاب امیر جاویدپور به عنوان شهردار و به دنبال آن مخالفت ۵ عضو شورا برای ابقاء و اصرار بر برکناری او به دلایلی از جمله این حواشی است.

با این همه آنچه مسلم است، ۹ عضو شورای شهر بروجرد باید در پاسخ به رأی اعتماد مردم حواشی کار را کنار گذاشته و همه توان و تمرکزشان را بر روی عمل به وظایف قانونی خود به کار ببندند و هر یک سهم و نقش خود را در راستای پیشرفت و رونق شهرشان به درستی ایفا کنند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close